• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

Usch! Jag veeet!

EA&MJ skrev 2009-06-03 14:44:59 följande:

Snaily-jo det kan man lugnt säga.... tror det är dag 43 idag......snacka om att man inte har många chanser på ett år....hade varit en helt annan sak om man haft en exemplarisk cykel som din Ore
  • Fru E

Förresten en helt OT fråga: är det någon som har koll på vilka storlek small är i USA????? Dvs om jag har 36/38 small i vanliga fall vad har jag då i USA??? Maken är där och ville vet hur många tum mina trosor var

• _koko_

lappis -

BS - Skönt att illamåendet ändå är "under kontroll", det måste ju vara stor skillnad mot förra gången?! Jag undrar också över det här med djurförsäkringar. Vi har alltid haft agria till våra katter men tycker de börjar bli vansinnigt dyra, men det har kanske de andra bolagen också?!

Page - Grattis till hunden!!!!!!! Åh, vad härligt att ha det att se fram emot. Så roligt att du skriver med norska tecken förresten, jag läser hela inläggen på norska pga det och det låter skitroligt i mitt huvud.

MSW - Diskmaskiner är roliga saker för små barn... Och katter, häromdagen hittade vi kattungen i diskmaskinen när vi skulle stänga luckan efter urplockning. Vi förstår fortfarande inte hur det gick till (vi märkte inte att han hoppade in TROTS att han har bjällra på halsbandet just nu för att vi ska veta var han är när han är ute)?!!

Har messat lite med frejis som verkar vara vid gott mod trots allt. Min snyggdoktor är visst inte kvar på avdelningen tyvärr, men det fanns iaf någon läkarkandidat att vila ögonen på.

EA - Bomber och granater! Vilken sketen cykel du har.

Just det, höll på att glömma! BM-besöket gick jättebra. Fick gnälla av mig och känna att allt jag känner är ok och jag behöver inte be om ursäkt för det.
    Denna bebis är hur livlig som helst och jag fick ligga länge innan hon hade lyssnat färdigt på hjärtljuden (som hon avrunade till 133, men de varierade massor uppåt). Conny var också väldigt rörlig, men han låg stilla med kroppen och boxade med armar och ben på ungefär samma ställe hela tiden, den här bebisen snurrar runt och sparkar överallt känns det som. Dock med huvudet ner just nu, stanna gärna där.

Åh, det känns faktiskt mycket bättre nu, stort tack till min urgulliga barnmorska!!!

• _koko_

EA - Vad har de för storlekssystem på underkläder där? Jag skulle tro att du är en 6a eller möjligen en 8a, men jag vet inte om de har såna storlekar på trosor? Mrs Google??

• Fru E

Koko-det jag lyckats få fram är att small när det anges med en storlek här i sverige dvs 36 är en 6:a i USA.........men sen finns ju small som 36/38 här i sverige med men visst måste det vara samma storlek som 36??

• kängu

Skönt att Frejis verkar vara vid gott mod trots att hon ligger på sjukhus!

EA, fy fasen vilken lång cykel

Page, gud va kul med en liten gosvalp!! Åh de är ju så himla mysiga när de är små...

Koko, bra att du kunde lätta ditt hjärta för barnmorskan!!

• kängu

Liten, kul att det verkar som att du får en ny tjänst!! *håller tummarna*

• MSW

Ea: Skit cykel! Hoppas verkligen att tanten är på gång nu så nu kan börja om igen på nytt försök! Jag tycker att du ska boka tid till augusti, även om det känns jobbigt.. Det verkar som att dina cykler behöver hjälp på traven! *kram*

Page: Ååh så roligt med hunden!

Koko: Bra smugit av katten att hoppa in utan att märka!

• Liten med Mindre

EA - för att krånga till det sen, så kan ju USA ha stora strl small, bara för att den något runda befolkningen ska få fortsätta känna sig liten...

I alla fall var det så i Singapore, kompisen som hemma har XL kunde inte för allt i världen klämma sig ner i asiatiska XL. Fick handla turistkläder på Bali åt honom. Fast han diggade att glida omkring i blommiga och fiskmönstrade skjortor.

• Liten med Mindre

Det jag ville säga var att asiatiska XL var väldigt små jämfört med våra.

Svar på tråden Livets stora och små frågor