• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Kængu, hahaha, vilken makaber sammanfattning av katter! "døda saker och visa upp dem". Men stæmmer rætt bra!

Ore, ska vara liiite førsiktig med silkeslapparna (øronen). Drar lite lætt i smyg bara!

Jag har nog lite "feeder"-gener i mig så mina djur riskerar att bli lætt øverviktiga!

PassionB, jag brukar inte mata katter med hummer, men vi åt det sjælva (man måste æta "sjømat" nær man ær i Norge), och kissen uppskattade det! Min katt hade førmodligen bara fnyst åt hummern.

• sweetstreet

EA,
    jag har ju träffat dig och skulle gissa att du är en small här i USA, vilket är en 6:a!
    Sedan KAN det såklart skilja lite mellanolika modeller och även märken vad gäller strl, så som det ju ofta gör. tycker alltid det är jobbiager med strl på byxor och trosor än topar och tröjor. Men jag skulle nog tro att du är en 6:a.
    Jag har ofta 6 eller 8 vilket är small-medium. Lite varierat beroende på modell och märke på byxor/trosor.
    Mina jeans är dock 4 eller 6. Men DET tror jag är väldigt varierande beroende på modell.

Men håller med Am.
    Ta ett mått på din stuss (roligt ord tycker jag!! ) och skicka till maken.
    Lycka till!

• sweetstreet

Page!
    Tjohooo!!!
    Liten valp! Mmmmmmmm vad GOOOOOOSIGT!!!
    Låter så himla härlgit! Grattis!

och Ozzy är ett jäättebra namn ju!!!!!

• Fru E

Hehe på rumpmåttet kan vi lägga till XX cm kan jag säga om jag mäter mitt på röva men frågan är vilket som blir "bäst" att mäta om maken ska mäta det i affären. Där mäter han ju dem utan att någon har dem på, förhoppningsvis iaf, så mäter han dem rakt upp och ner borde 31 cm duga gott. Har han både cm, tum och strl 6 att välja på så borde det kunna passa

AM, Kängu-klart ni har jättebra mått!!!! Det har vi alla

• snaily

Spännande trosstorleksdiskussion Har tyvärr inget att tillföra.

Page, smart med namn som kan funka både till tik och hane! Ååååå vad härligt ni ska ha det om 4 veckor! Norska katter verkar bortskämda

Ore - ja precis, nåt lättfixat vore bra! Typ "aha, jag slår på strömbrytaren här på din livmoder bara, den råkade vara avstängd".

35-36 dagar blir nog den här cykeln, kortare än förra, alltid nåt!

MSW, kl 15 imorgon ska vi dit.... scaaaaaaaryyyyyyy...

• _koko_

passionsblomman - Skicka över dem, jag har aioli som skulle passa utmärkt till dina rökta räkor!

• Fru E

Passionsblomman-frågar lite försynt om du såg min fråga om hibiskus

• _koko_

snaily - Åh, tänk om man kunde få ett sånt svar!!!

Jag äter fö alldeles för lite fisk (trots att jag älskar det), men idag blir det nog överdrift åt andra hållet: Mackor med makrill i tomatsås på till frukost, lax till lunch och lax till middag...

Svar på tråden Livets stora och små frågor