• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

kängu - Det läskigaste är när hon kommer in med en LEVANDE mus och ska leka med den.

EA - Eftersom trosorna har resår kan man nog inte överföra det rakt av till ett höftmått oavsett.

• fru AM

EA: ska du inte ta och mäta ditt stussmått istället (alltså på kroppen inte på trosorna). Mät där höften/rumpan är som bredast. Jag kan säga på en gång att där är mitt mått INTE 61 cm ...

• passionsblomman

Inte mitt heller...

fru AM skrev 2009-06-03 16:06:20 följande:
    EA: ska du inte ta och mäta ditt stussmått istället (alltså på kroppen inte på trosorna). Mät där höften/rumpan är som bredast. Jag kan säga på en gång att där är mitt mått INTE 61 cm ...
  • kängu

Koko- min syrras katt tog tre fågelungar häromdagen Och dagen innan tog han in en halvdöd fågel och lekte med... usch det är hemskt när de gör så!!!!!

• kängu

AM- Det måttet vill jag inte ens tänka på

• Ore

Ja, att EA är liten, nätt och "petite" håller jag med om. Men jag tycker väl inte jag är så jättestor heller, men jag tror att 62 cm är ungefär vad midjan är där den är som bredast.

EA: Maken kanske kan vänta litet, och så kan du mäta på ett par bekväma trosor du har därhemma. Så får han provmäta på dem i affären sedan

• Ore

Neeej, midjan där den är som smalast skulle jag ju skriva...

• fru AM
    kängu skrev 2009-06-03 16:08:55 följande:
    AM- Det måttet vill jag inte ens tänka på
    Mitt eller ditt? Eller EA:s?
  • passionsblomman

Det värsta nånsin var när min katt hade ungar och blev storjägare och kom hem med en harpalt.

Då fick jag stänga dörren för att inte gräla på henne...
    Annars raddar de vanligen upp sina byten utanför, men när ungarna ska läras upp, ja då ska det flaxa och kunna gå än, då får man slå ihjäl stackarna så lidandet tar slut!

kängu skrev 2009-06-03 16:08:06 följande:
    Koko- min syrras katt tog tre fågelungar häromdagen Och dagen innan tog han in en halvdöd fågel och lekte med... usch det är hemskt när de gör så!!!!!
  • kängu

Mitt Är säker på att du har ett alldeles fantastiskt rump-mått!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor