• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

Massa och massa, men jag är intresserad av blommor och skulle förövrigt gärna vidareutbilda mig med mer trädgårdsinrikting framöver.

AM. Tack för den uppbackningen!

BrudSommar2006 skrev 2009-06-03 13:25:33 följande:
    Aha, florist, ja då kan man en massa även om trädgårdsväxter förstås.
  • MSW

Här är det tydligen slut på bebislugnet verkar det som! A är komplett sjövild!
    Efter lunch tänkte jag plocka iordning lite i köket, han ta en sak, sen stod han mot några hyllor, en ny sak, plocka ner honom från diskmaskinsluckan, där han mer eller mindre klättrat upp! Sen satte jag honom i gå stolen, då kommer han inte åt lika mycket!
    *phuuu*

• Page

Usch, kastade ett øga på den hær sidan och det ser ut som om det inte ær helt ok med Frejis, och kanske tom Nenne. Ska læsa strax, men måste utropa først: HUNDEN ÆR HÆR!! Det betyder att jag kommer bli hundægare i slutet av juli eller i børjan på augusti.

Återkommer....

• Fru E

Nenne-lovar att inte vara alltför klämkäck men håller tummarna lite i smyg för dig . Även om jag inte gjort IVF så vet jag hur irriterande och nervpåfrestande det är när spottingsarna kommer och går sådär.....

Tinga-har du receptet på nougat och chokladrutorna?????

Passionsblomman-vink vink, om ett tag så har du bra koll på oss ska du se . Jag brukar smygläsa din/er tråd där Ore var med i innan med men har inte skrivit något i den.

Frullan-vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att du nog måste få prata med någon psykolog om det här för att kunna må bra igen och älska dina barn. Som någon annan sa så handlar det ju inte bara om dig utan om er som familj.....KRAM

Sweet-ibland hade man önskat att man kunde få allt i livet och slapp välja vilket man skulle ha och saka det andra. Antar att det inte finns några billigare alternativ på större boende eller dagis till skruttan?

EGO-här drar nog tanten igång inom de närmsta dagarna (men bara för jag säger det så försvinner väl spottingsarna igen ). Tänkte ta sista pergon denna månaden nu så att jag åtminstone vet att jag har ÄL och inte en ny aplång cykel som är bortkastad. Kanske lika bra att boka in en gyntid i augusti för att prata om vad vi ska göra nu *nervöst och ångestframkallande och oroande*

• Liten med Mindre

Åh - grattsi Page! En rolig nyhet igen! Genast lyfte humöret några pinnhål.

Är du på utflykt hos mamsen eller?

• Fru E

Page-ooohhhh en voffsing!!!!! Vill med ha men vi vill kunna ha en hundgård först där hunden kan vara när vi jobbar....men får gosa med grannarnas hund ibland

• Ore

Page: Vad roligt att hundvalparna fötts, och att det blev så många valpar att ni får en!!! Ser fram emot bilder så småningom. GRATTIS!

• snaily

Page, grattis till valpfödseln!!

BS, tack för att du tog upp det där med försäkringar för nu har jag forskat och forskat och ringt runt för egen del, och bestämt mig för Agria.

• snaily

EA, vilken mastodontdryg cykel om tanten inte kommit förrän snart Då får vi kanske "tanta" ihop för här är hon nog på g.

• Fru E

Snaily-jo det kan man lugnt säga.... tror det är dag 43 idag......snacka om att man inte har många chanser på ett år....hade varit en helt annan sak om man haft en exemplarisk cykel som din Ore

Svar på tråden Livets stora och små frågor