• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

passionsblomman - det är ju strålande - ALLA RÄTT!

• passionsblomman

*klistrar en gudstjärna i pannan*
    Lapinette skrev 2009-06-03 11:46:21 följande:
    passionsblomman - det är ju strålande - ALLA RÄTT!
  • snaily

Lappis, tack! Hoppas det blir VUL iaf, är så nyfiken på om jag ens HAR några äggstockar.

• kängu

Telis, nej (i alla fall inte här), bara om magen verkar växa dåligt. Fick en tid imorgon em, inte så kul då jag tar examen imorgon men hinner i alla fall med att gå på ceremonin. Sen hasta iväg till en annan stad för UL. Nåväl, ska bli skönt att få det kollat!

Nenne, stracciatella låter bra!

Fortfarande ingen Frejis? Kanske hon blev inlagd?

• MSW
    passionsblomman skrev 2009-06-03 12:12:08 följande:
    Vilka är det som är gravida då? Ore och Kängu...
    BF-lista
    Kängu 21/6 2009
    Frullan 22/6 2009 (dock önskas 14/6 ist )
    Koko 29/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010 (önskar att tiden ska gå fort)
    Telis 23/1 2010
  • snaily

Kängu, vad pissigt att det måste krocka med examen!! Hoppas på bra resultat vid UL i alla fall!

• passionsblomman

OOOH! Det är ju SNART som Kängu och Frullan ska ha nu då!
    Vad spännande!

och vilken bra lista! Jag måste nog kopiera och spara de här sammanfattningarna..

• MSW
    passionsblomman skrev 2009-06-03 12:16:52 följande:
    OOOH! Det är ju SNART som Kängu och Frullan ska ha nu då!Vad spännande!och vilken bra lista! Jag måste nog kopiera och spara de här sammanfattningarna..
    BF-listan brukar vi "publicera" med lite (o)jämna mellanrum, eller när den uppdateras!
  • _koko_

Tjohooo! Koko slajdar in efter en god vitlöksdoftande lunch! Snart bär det av till BM, som ska få en liten utmaning att ta hand om mitt knäppa psyke. Är så konstigt att vilja stänga in sig SAMTIDIGT som jag vill vara social...? Nåja, får jag häva ur mig det lite blir det säkert bättre.

nenne - Tummar och tår hålles i tysthet.

Frejis blev inlagd igår, får kanske åka hem idag. Hälsar till alla (jag har hälsat från er också)!

lappis - Tänk vad fort det går!

passionsblomman - Nyfiken på vad du vet om första blomman efter kattbilderna i ditt galleri! Tror jag har en sån hemma (har glömt vad den heter), det blir en lång tunn stängel med några blommor på varje sommar. Sen vissnar den ner och jag glömmer den till nästa vår. Vi planterade till och med en annan blomma i samma kruka i höstas ovanpå den här knölen eftersom jag glömt bort att den fanns där, men den kom upp nu i våras ändå!
    (jag hänger fö bara i den här tråden, skrev lite mer allmänt för 3-4 år sedan, men har varken intresse av eller tid för det längre)

sweet - Vilket dilemma ni lever mitt i! KRAM!

telis - Tillväxtul får man alltid om man gjort ivf, men inte annars. Då är det precis som kängu säger bara när man ser en avvikelse under graviditeten.

Svar på tråden Livets stora och små frågor