• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Håller med Kängu: Skönt att Frejis inte finner det alltför hemskt att vara inlagd!

Liten: När tror du att (jobb-)"Bim" är då? (att du får reda på hur det gått alltså.. om jag inte gjorde mig helt förstådd)

• Lapinette

Min mamma som har strl 38 i skor blev hänvisad till herravdelningen när vi var i Japan 1972. Själv är jag en jätte i detta korta-i-rocken-land.

• Fru E

MSW-innan jag käkade pergo dvs i julas så skötte sig cykeln rättså bra med 28-35 dagar men det är först nu i våras som den strulat 2 gånger med så här långa bortkastade månader....pergon fick ju ner cykeln och jag hade en kanon ÄL men inte blev jag gravid för det

Liten-håller tummarna för att du får den tjänst som du vill ha

Lappis-vad säger akun om om dina värden inför FET, är hon eld och lågor som den andra var (eller minns jag fel??)

• Lapinette

kokisen - hälsa till Frejis från oss här på tråden!

• MSW

Ea/Liten: Har också den erfarenheten att small inte behöver vara samma överallt..

Råkade slänga ett öga på namnsdagsnamnen idag, och kände mig tvungen att fråga om ni känner många som heter Gudmar?

• Fru E

Hehe i Thailand är jag XL i shorts här i sverige passar XS bra. Kanske ska hörsamma makens önskemål om att mäta trosorna i tum så får han dubbelkolla med måttet med...

• Lapinette

EA - den andra var betydligt mer lågdämpad och pessimistisk i största allmänhet. Dock trodde hon på att jag kunde/kan bli gravid men hon var kraftigt emot IVF'er och annat som störde kroppens balans. Den jag har nu låter mer positiv men jag tror inte hon riktigt har klurat ut vad som är knas med mig ... eller rättare sagt det kanske inte är något som är knas ... förutom att jag inte blir gravid?! *kliar mig i huvudet*

Skit med din långa cykel, finns det inget man kan göra??!!

• MSW

EA&MJ skrev 2009-06-03 15:13:48 följande:

MSW-innan jag käkade pergo dvs i julas så skötte sig cykeln rättså bra med 28-35 dagar men det är först nu i våras som den strulat 2 gånger med så här långa bortkastade månader....pergon fick ju ner cykeln och jag hade en kanon ÄL men inte blev jag gravid för det Liten-håller tummarna för att du får den tjänst som du vill ha Lappis-vad säger akun om om dina värden inför FET, är hon eld och lågor som den andra var (eller minns jag fel??)
    Men pergon kan väl inte påverka så långt efter Eller det kan den kanske, fast tycker inte att den borde..! Hoppas det rättar till sig igen när du kör ny kur...
  • kängu

*gäsp* Jag är så trött idag, har redan vilat två timmar och skulle lätt kunna sova några till. Måste dock städa iordning inför examensfesten imorgon kväll...

EA- ja det är knepigt det där med strl, kanske bäst att mäta!!!

• _koko_

EA - Hur bråttom är det? Ta ett måttband och mät höftmåttet. Ta det delat på 2,54 så har du tummåttet. Skicka det till maken och be honom ta med till butiken så kan de säkert hjälpa honom till rätt storlek.

Får mig fö att tänka på när jag en gång i tiden dansade (vi kan kalla det så), och vi skulle beställa tävlingsdräkter från usa. Vår tränare mätte alla i laget och beställningen skickades. Döm om vår förvåning när leveransen kom och dräkterna var ENORMA... Gissa om de måste undrat över våra mått (vi skickade alltså cm och de läste det som tum)!!!

Liten - Grattis till ett steg på närmare nya tjänsten!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor