• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Sweet-kanon! Då var det som jag nästan lyckades googla fram . Byxor vågar han nog inte köpa utan håller sig nog till underkläder eller linnen/tshirts och där har jag XS oftast

Snaily-men 35 dagars cykel är en normal cykel om man bortser från din varierande lutealfas innan

• passionsblomman

Himmelskt!

Åsså lite bröd...

En BRA sak med allt vårt jädra åkande till kliniken med alla VUL och inseminarium, är att jag fick med min sambo påpickninck i parken häromsistens. Åååå vad gött det var att sitta mitt på dan, bara vi två, medan sonen var i skolan och äta goda små grejor som vi hade handlat på flådiga slauhallen.
    Sån´t man kan spara och minnas på vintern.

Nästa gång får det nog bli lite aioli och räkor...
    _koko_ skrev 2009-06-03 16:19:22 följande:
    passionsblomman - Skicka över dem, jag har aioli som skulle passa utmärkt till dina rökta räkor!
  • Fru E

Snaily-jasså ska onknappen var på på livmodern/äggstockarna med *kliar mig i huvudet* den måste jag hitta och knäppa på då

Sweet-då har du kanske med en 4:a i linnen/tshirts?

• muggles
    Telis skrev 2009-06-01 20:52:03 följande:
    Men kära nån, jag sitter och läser lokaltidningen och där kan man se vilka som har döpts i församlingen. Det är någon som har döpt sin son till Bengt Herman Åsa-Nisse.
    Där var ju åtminstone ett bra namn - el vad säger du Telis?
  • _koko_

passionsblomman - Mmmmm, en baguette! Eller förlåt, pain riche, eller vad är det nu den heter i frankrike??? Lappis??

• fru AM

kängu skrev 2009-06-03 16:13:07 följande:

Mitt Är säker på att du har ett alldeles fantastiskt rump-mått!!!
    JA - alldeles fantastiskt ... faktiskt grandiost!
  • MSW

Snaily: Då ska jag försöka komma ihåg och tänka på dig/er lite extra imorgon runt 15!

Sitter här och vill inte gå och börja med maten.. Är heller inte så sugen på tvättberget (rent iofs) som har tonat upp sig..

Koko: äter också på tok för lite fisk.. Och jag har heller egentligen inget emot det.. Fast det känns som den lättaste fisken att tillaga är lax, och det äter inte maken..

• _koko_

passionsblomman - Man får ta vara på de små stunderna i vardagen när man går igenom jobbiga grejjer!

muggles - Åsa-Nisse är ju faktiskt ett helt fantastiskt namn, och tillsammans med de andra... Finns inga ord!

• Fru E

Jag hade mer än gärna ätit mer fisk hemma men maken äter ingen fisk eller skaldjur alls förutom panerad torsk på sin höjd

• Fru E

Snaily förresten tar du upp frågan om vår allas vän herr/fru spottings imorgon med

Svar på tråden Livets stora och små frågor