• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Lappis, hur länge kan man långtidsodla som längst? Egentligen vore det ganska nice om man kunde föra tillbaka ett foster (hm, när räknas det som foster)i stället för ett embryo.

Koko, ingen brådska. Det är lugnt här på munsårsfronten! Det är Ozzy (Ossian) eller hans bror på bilden. Än så länge är de inte så fantastiskt söta tycker jag, men om tre veckor då vi ska besöka honom är han med all säkerhet bedårande.

• Oupsie
    Page skrev 2009-06-08 14:16:42 följande:
    Det är Ozzy (Ossian) eller hans bror på bilden. Än så länge är de inte så fantastiskt söta tycker jag, men om tre veckor då vi ska besöka honom är han med all säkerhet bedårande.
    Med all säkerhet . När de är nyfödda ser de mest ut som små råttor, tycker jag i alla fall. Blir nästan lite valpsugen... Ozzy är ett bra namn förresten, min hunds bror heter så

Nä, nu ska jag åka och köpa hundmat så min vovve kan få kvällsmat ikväll.
  • Page

Pöh, i alla klippande och klistrande har jag lyckats med att ta bort ett av mina egna inlägg. Suck...

• Page
    Oupsie skrev 2009-06-08 14:21:30 följande:
    [citat]
    Med all säkerhet . När de är nyfödda ser de mest ut som små råttor, tycker jag i alla fall.

Japp, råttor med hår! Fast Snailys Gusten var helt gudmomlig från början. Haha, man såg att det var en hund!
  • fru AM

Page: du frågade om åderbråcken gör ont ... Ja det gör dom, de minsta svider och de största molar Hoppas på att få operationen betald av Landstinget nu när det blivit så mycket sämre med mina ben efter graviditeten (jag har ju faktiskt givit Svenska Staten tre nya skattebetalare så lite pay back vore inte fel)

• fru AM
    Oupsie skrev 2009-06-08 14:24:20 följande:
    Med all säkerhet . När de är nyfödda ser de mest ut som små råttor, tycker jag i alla fall.
    Va snackar ni skit om Hektor!?
  • fru AM

Haha - jag skojar bara - såg att det var hundar på tapeten!

• Page

AM, näää, de flesta bebisar ser ut som gamla skrynkliga farbröder!

Va?? Är det inte en självklarhet att få en sådan operation betald? Det är ingen skönhetsoperation precis...

Jag har genomgått en "skönhetsoperation" som 12-åring (öronplastik) och det kostade lika mycket som ett läkarbesök.

• fru AM
    Page skrev 2009-06-08 14:30:53 följande:
    AM, näää, de flesta bebisar ser ut som gamla skrynkliga farbröder! Va?? Är det inte en självklarhet att få en sådan operation betald? Det är ingen skönhetsoperation precis...Jag har genomgått en "skönhetsoperation" som 12-åring (öronplastik) och det kostade lika mycket som ett läkarbesök.
    Haha! Farbror Hektor pruttar medhållande!

Ang. operation: man får inte den betald om man inte har bensår eller är på stadiet innan bensår med hudförändringar osv. Det är nämligen inte farligt att ha åderbråck (om det inte är bensår då). Att det är psykiskt jobbigt samt gör ont är det inte någon som bryr sig om tyvärr ...
  • Page

AM, vilket skit! Det måste ju vara mycket bättre att behandla INNAN bensåren dyker upp. *mutter*

Telis, om du lyckas med att logga in i dag, är det den här veckan du har vul?

Svar på tråden Livets stora och små frågor