• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

jaaaa det gick att skriva utan att bli utslängd! *haaaalleluja*

• nennesjuttioåtta

mugglan
    Neeeej vafan! Hade du inte tant nyss?!?! Jävla fittläppsfistelkukelikukröksvampsandedräkt!

• Lapinette

nenne - såg inte matchen ... men antar att jag missade något (när du sprang naken ).

Så det blir au naturell på nästa försök?! Själv så vet jag bara att om det skiter sig så tänker jag ta 2 månaders uppehåll i sommar och äta glass, sallad, dricka vin, börja löpträna och få en jäääkla snygg kropp.

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja va fan, de där pengarna hade jag gärna lagt på annat. Samtidigt är det lite terapi och man blir ompysslad och så men det får väl mannen ta hand om. Jag är så jäkla otränad nu så jag vet inte vad, men orkar inte göra något.

• nennesjuttioåtta

förresten, håller tummarna på ett bra besked i morgon!!!!!!!!! Eskimåer trivs i början på juni, det har jag hört!

• Lapinette

Vet att jag la ut 8 000 på akupunkturen i höstas ... vågar inte räkna samman mina fakturor för vårens behandlingar. Vill och tror att det ska hjälpa.

• _koko_

God morgon på er allihop!

snaily - Vad är det du ska göra på fredag? Fast är det något sorgligt vill jag nog inte veta, klarar verkligen inte sånt just nu...

telis - LÄGRE chans med akupunktur!! Det var verkligen något nytt! Vad säger de att det beror på, har de några teorier?

nenne - och KRAM! Tänker mycket på hur starkt ditt plus var, det var ju ingen tvekan alls liksom, åsså gick det snett så fort ändå. Undrar om din kropp blev lite överrumplad? Tror som alla andra här att det alldeles snart flyttar in en ny bulle i nenneugnen.

vänner - Håller tummarna lite försiktigt.

lappis - I morgon gäller det, hoppas hoppas hoppas dina förträffliga eskimåer sköter sig under upptiningen och att allihop myser under långtidsodlingen och sen boar en in sig hos dig för överskådlig framtid (dvs 9 månader). *Så måste det bli*

ctrl-a, ctrl-c...

• _koko_

Tjohoo, även jag lyckades posta på första försöket!

Glömde säga BLÄ till mugglans mens, men det lät ju samtidigt som att den inte kommit igång ordentligt ännu. It ain't over, du vet...

• Lapinette

Har fortfarande inte pratat med mamma om vilken tid de ska hämta upp mig imorgon etc. Vet inte vad jag ska säga. Och min stackars akup bad mig ringa så snart jag fått besked för hon vet ju inte heller hur hon ska göra. Tänk om man kunde bestämma och planera saker i den här cirkusen.

• snaily

Koko, det är inget sorgligt alls utan helt vanliga hästbesiktningar... vilka jag avskyr då det är både svårt och tungt och jag brukar vara helt slut och få ont i ryggen efter EN och nu ska jag göra fyra på samma eftermiddag. *spyr galla*

Nenne, jaså var det DU som for så snabbt över planen som ett gult streck
    Låter bra med ordentlig koll hos läkaren på torsdag!

Svar på tråden Livets stora och små frågor