• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Blivande fru L

BS: Jepp, vi fortsätter med vanligam, hederliga samlag till augusti. Min menscykel har börjar bete sig mystiskt och jag vet inte vad jag ska tro om det. Har fårr spottings från dag 14, det har jag aldrig haft förut. Ska prata med en av läkarna på jobbet om det imorgon.

Nu ska jag iväg och köpa blommor till trädgården. Tjing!

• nennesjuttioåtta

vadå, kan man knulla och så blir man gravid?+?!?! Å h herregud vad läskigt.

• Blivande fru L

Återkommer med för- och nackdelar om förlossningskliniker senare idag!

Vink vink till alla!

• Telis

Nenne, nej inte direkt. Men han verkade inte vara HELT korkad iallafall för han såg ut att skämmas lite efter barnmorskans lite spydiga kommentar.

• nennesjuttioåtta

ååh EA är det premiär idag med akupunktur?!? Lycka till!!! Det kommer att gå jättebra och säga pling i tjottafräsen!

• Fru E

Nenne-jobba ska man göra det med min arbetsmoral är nere i skorna denna veckan men den kommer nog tillbaka när mina kontakter flåsar mig i hasorna

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-09 11:14:33 följande:
    vadå, kan man knulla och så blir man gravid?+?!?! Å h herregud vad läskigt.
    Jaaaa!! Det verkade faktiskt finnas en massa människor som råkat ut för det!
  • BrudSommar2006

Telis, har han kvar sin fru, han som frågade igår?!

Hm, mina vitaminer tog precis slut hemma så jag antar att jag får ta mig till apoteket och skaffa nya, det är väl lika bra att köpa sådana där läbbiga järntabletter när jag ändå håller på, sist hade jag ju usla järnvärden och det blir väl likadant den här gången. Folsyra, hm, det har jag också glömt bort. Ojoj, hur ska det gå för den lille, jag har uppenbarligen inget vett den här gången, har inte ens läst på vad man inte ska äta än!

• Fru E

blivande Fru L-berätta gärna vad läkaren säger om spottings redan på dag 14 jag hade ju så förra månaden med spottings nästan varje dag....

• Lapinette

Telis - har faktiskt aldrig hört talas om det??!!! Trodde man bokade tid, bestämde sig för vilket datum man ville ha BF och sen åkte till Uppsala. Gör man inte alla barn i Uppsala??!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor