• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

jag har ingen favorit i landslaget nu för tiden, det var annat förr (hormonstinn 14-åring som gick igång på allt i dobbar). nu är det varselkläder som gäller. Igår kom mannen förbi och åt lunch med mig i sina fina orangea byxor med reflexer och de satt så jävla snyggt över hans söta bak så jag fick lov att klämma lite. Iiihihihiih fasn vi har inte pippat sen veckan före ÄP!!!!!! *dammar av skrevet*

• muggles

Liten: det borde inte vara ngt strul efter kopparspiral, kroppen är ju inte hormondopad utan ska funka med en gång, dvs spiralen ska inte ha ngn inverkan. Jag nojar över att jag kanske har blivit för gammal redan och har skrutt-ÄL...

koko: jodå det är "over and out" här. Jag känner inte det minsta grav-symptom så det finns inga som helst möjligheter att det är ngt annat än tant. Jag har gett upp hoppet för denna gång.

• kängu

Godmorgon!!

Vaknade nyss, det finns en del fördelar med att vara ledig

Muggles, tråkigt med mens

Håller tummarna för Lappis FET!!!!!

Vänner, jag har haft förvärkar nu till o från i ca 1,5 vecka. Hoppas att det betyder att jag inte kommer gå över tiden (fast jag vet att det inte har ngt med saken att göra).

Ore, låter som du fick i dig en bra o mycket järnrik frukost!

• BrudSommar2006

Snigeln, jag hade hunnit fundera ut allt mellan en galen tjur till femton ilskna baggar tills på fredag men det var lite mindre dramatiskt ändå alltså men ändå jobbigt!

Så BT ska fungera nu alltså.

Usch, jag har fått samma hemska beska smak på tungan den här gången som jag hade sist, allt sött och gott man äter får en hemsk besk eftersmak så fort man svalt och sedan får man gå och svälja en tablett innan illamåendet slår till för fullt, suck. Salt, surt och syrligt smakar däremot som det ska så jag minns helt plötsligt varför jag tyckte så mycket om turkisk peppar när jag väntade Iris!

• muggles

mässar: *det finns massor med fördelar att inte vara gravid över sommaren*

• muggles

Kängu: jag gillade TENS:en, hade jättemkt nytta av den innan vi åkte in till BB. Jag tror att det var därför som öppningsskedet gick så snabbt i början för mig, för att jag kunde slappna av pga den. Men sådant där funkar olika för alla... Den kan ju iaf inte skada.

Ore: du åt väl inga mjölkprodukter i samband med frukosten?

Själv tog jag alltid en C-vitaminbrustablett med min järntablett och inte i samband med mat alls. Min BM påstod att det är jättesvårt att boosta järnintaget genom mat. Tex finns det oerhört lite järn i leverpastej. Men vem vet om hon hade rätt?!

• muggles

Page: aha så han orkar jobba mkt iaf, det är ju bra Det tyder ju på att han mår rätt ok, väl?

• Page
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-09 10:36:47 följande:
    jag har ingen favorit i landslaget nu för tiden, det var annat förr (hormonstinn 14-åring som gick igång på allt i dobbar). nu är det varselkläder som gäller. Igår kom mannen förbi och åt lunch med mig i sina fina orangea byxor med reflexer och de satt så jävla snyggt över hans söta bak så jag fick lov att klämma lite. Iiihihihiih fasn vi har inte pippat sen veckan före ÄP!!!!!! *dammar av skrevet*
    Hahaha, ja det är något pavloskt över det hela! Jag har en "grej" för välutvecklade underarmar också, och "varselbyxormän" har ju det ofta!

Muggles, japp, det måste vara värdelöst att vara gravid under sommaren! *nickar instämmande*
  • _koko_

lappis - I år är ett helt nytt år med nya förutsättningar.

Ska vi äta lunch någon dag förresten? Golden Hits på fredag kanske? Telis? Frejis? AM? Cicci? FruLlan? BS? Någon mer i sthlm?
    Frejis - Om din buss stannar närmare någon annan restaurang kan vi gärna äta där om det gör skillnad för dig!

muggles - Ja, vem vet. För mig verkar ju berikad juice+leverpastej fungera utmärkt, men det kanske beror på något helt annat egentligen att jag har så bra värden den här gången. Och jämför man med niferex innehåller väl allt pyttelite järn.

• kängu

Muggles, ja det verkar funka olika för alla. Skönt att det funkade bra för dig!! Och det FINNS massor av fördelar med att inte vara gravid över sommaren, tänk bara på rosévin, champagne, sena varma sommarnätter (missar man ju om man är supertrött o lägger sig kl åtta varje kväll), goda ostbrickor, rökt lax....

Svar på tråden Livets stora och små frågor