• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Lappis och Nenne, jag har visst den där pdf:en på hemmadatorn, jag mejlar den ikväll. Den gällde många olika slags alternativa lösningar, både akupunktur och annat som reflexologi, homeopati osv. Jag var så trött så jag skummade bara men jag tror inte att det fanns något bra svar på varför det blev så mycket sämre resultat med alternativmedicin än utan. Men jag tror att en teori gick ut på att det kunde störa inplanteringen av ägget i livmoderslemhinnan.

Ni får läsa ordentligt sen och se vad ni tycker - jag tror att var och en blir lycklig på sin egen tro.

Muggles, nej det var inte inskrivning igår, det är fortfarande tre veckor kvar till den (det är en jädrans väntan jämt i den här businessen). Igår var det bara ett infomöte för förstagångsföräldrar, om mat, motion, ultraljud, fosterdiagnostik osv.

Det var en tjej där som ifrågasatte om man vill föda på BB Stockholm för den avdelningen ligger inte på samma våning som operationsavdelningen och det var ju inget bra om nu något går snett. Kära nån, om jag är på ett av huvudstadens största sjukhus så oroar jag mig inte för att det ska vara för långt till operation. Det finns väl hissar kan jag tänka mig. Men kul att se att alla oroar sig, bara för olika saker.

Muggles, skiiiiiit med tanten! Jag undrar om det bara var den senaste cykeln som var skum? Då kanske det var något tjall på just den här senaste ägglossningen? Man har ju inte en perfekt ÄL varje månad, inte ens om man är frögurka.

Vänner, åh hoppas hoppas!! Det vore kul med ett litet prins- eller prinsessyskon till Prinsen.

Nenne, kraaaaaaaaaaaam!! Att få se dig streaka är nog det enda som kan få mig att titta på fotboll tror jag.

• Page
    muggles skrev 2009-06-09 10:44:45 följande:
    Page: aha så han orkar jobba mkt iaf, det är ju bra Det tyder ju på att han mår rätt ok, väl?
    Nä, inte egentligen. Han är en sån typ som kan arbeta med feber, och det är som om han borttränger alla cancersymptom. När han är förkyld eller har ont i huvudet är han dock världens gnälligaste!
  • Page

Telis, den tjejen måste ha tittat för mycket på Cityakuten. Allt ont händer i hissen!

• Page

Jag missade några dagar förra veckan och har inte läst ikapp när Bt krånglade, men vet någon om Cicci har bestämt namn på tjejen?

• Fru E

Mugglan-det finns myyyyyyyycket positivt med att inte vara på tjocken nu under sommaren
    Försöker jag intala mig själv iaf

• kängu

Page, skönt att J verkar må bättre! Håller tummarna för att proverna ser bra ut när det är dags för dom!!

Hm... jag tror inte att de hade bestämt ngt namn helt hundra, men visst lutade det åt Louise? *glömsk*

• BrudSommar2006

Åååh, mer efterrätt på fredag! Jag väntar och ser bara så att ni inte flyttar alltför långt bort från min buss om ni byter bort Golden Hits.

Telis, har du varit på infomöte redan, det var snabbt! Minns inte att vi fick gå på något sådant alls, det var väl bara någon slags föräldrautbildning som jag minns var så usel att maken nästan strejkade från dag två. För mig blir det inte BB Stockholm i alla fall eftersom jag väger för mycket så det får bli vanliga BB.

• _koko_

telis - Det är sjukt roligt att lyssna på andra gravida ibland! En del snöar verkligen in på konstiga saker och får en själv att känna sig väldigt normal...

• BrudSommar2006

När jag träffade Cicci i fredags hade de inte helt bestämt namn än och sedan har jag inte hört något?

Jag ser absolut massor med fördelar i att inte vara gravid över sommaren! Jag tror fortfarande att den ultimata tidpunkten att bli gravid är sensommar/tidig höst!

• Page

Tack Kängu, det skadar aldrig med några extratummar!

När jag ägnade mig åt lite nostalgi förra veckan och läste lite i den gamla tråden pratade Cicci om att sonen skulle förmodligen heta Oscar eftersom maken inte var överförtjust i Viktor.

Svar på tråden Livets stora och små frågor