• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

BS, Mugglan, EA m fl - absolut bra att inte vara gravid på sommaren, eller huuuur! Jag satsar på tidigt höst... och väl där och fortfarande inte gravid kommer jag väl sikta på jul/nyår osv osv...

Koko, jag tror hästar känner av sinnesstämningar precis som hundar, katter osv. Men tror och hoppas det går att lura dem med en "calm assertive" attityd, som Cesar brukar säga.

Kollegan med armen har repat sig hyfsat, jobbar som vanligt men har ont i armen/axeln på morgnarna.

Page, ja på midsommarafton ska vi hämta honom

• Frejis

Muggles - usch, dumma tant fast fyra försök är ju bara fyra försök så att det behöver inte innebära att det är några problem överhuvudtaget. Jag tror inte alls på att du är för gammal, vägrar att tro på sådant när det gäller kvinnor överhuvudtaget

Page - vilken söt valp skoj att få hem en sådan liten sak med sylvassa tänder och som luktar valp (eller stinker men visst luktar de lite speciellt när de är små)
    Bra att J jobbar, håller tummarna att hans prover ser bra ut i juli.

Kängu - hur vet du att det är förvärkar? *nyfiken*

Vänner - superspännande med ett eventuellt plus. Håller
    tummarna

Telis - VUL på torsdag, var ska du göra det?

Noterar att det eventuellt blir lunch på fredag. Om det är en ok dag kan jag ta mig till Golden Hits, men vi får som sagt se.

• Fru E

Nenne-japp kl 14 är det dags *biter på naglarna*
    Undra om han kommer att skicka med mig läskiga örter som Lappis fått.......

• Lapinette

Eller som våra kompisars lilla adoptivdotter sa till sin farmor - men farmor! det vet du väl att alla barn i vår familj kommer med flyg.

• Lapinette

EA - min akup är lite speciell tror jag ... hos förra fick jag någon gång ibland örter men i pillerform. Lycka till! Slappna av och sov bort tiden.

• BrudSommar2006

Snigeln, gillar du inte hästar då (svårt att förstå för en gammal hästgalning som jag...)?

Lapinette, det verkar i alla fall vara fler barn än jag hade en aning om som görs i Uppsala!

Hjälp vad alla har fått problem med spottings mitt i cykeln helt plötsligt, är det något som går!?

• snaily

Vilket tempo, försöker flåsande hänga med...

Lappis, barnen kommer med flyg Modern variant av att barnen kommer med storken?

Jag kanske förresten har missat något, här i obygden kommer barn kanske på nåt annat sätt... med skoter?? Då har vi problem för vi äger ingen!

Lycka till med nålarna EA!!

Telis, vilken smart kille!

• kängu

Frejis- uteslutningsmetoden Nä men de känns inte tillräckligt mycket för att vara vanliga värkar (tror att vanliga känns mycket mer) och är mer som en konstant molande känsla. Beskrev det för min BM och då sa hon att det var förvärkar. Sen har det ju inte kommit några andra tecken på att förlossningen är på G (slempropp etc.)

EA- lycka till på akupunkturen!!

Lappis- gulligt sagt

• kängu

Snaily, är det möjligt att bo där du gör och inte ha skoter????? Trodde det var lag på att ha det

Svar på tråden Livets stora och små frågor