• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

snaily
    WHAA! har du aldrig kört skoter! Vik hädan!!!!
    Det finns inga BB uppe hos dig för alla föder ändå i skoteroverallen!

• Telis

koko, förlåt att jag tjatar på dig om än det ena och än det andra. Men hur gjorde du med dina kosttillskott när du blev gravid? Slutade du med dom?

• nennesjuttioåtta

med flygplan! Underbart!!!!

• snaily

Nenne, jag veeeeet! *skäms* Men om man föder på sommaren då? Är det inte lite varmt med skoteroverall då? Fast det är klart, man måste ju ha skydd mot knotten, aaaaaaah....

Page, håller mig borta från galna hundforum, brukar bli mörkrädd när jag börjar läsa där... Vet inte hur man lyckas tolka hans metoder som grymma/misshandlande, jag tycker de är precis tvärtom! Läste nyss boken Cesars way, mycket bra tyckte jag. Framför allt så tycker jag hans "metoder" funkar hur bra som helst! Lyckades omvända en hund vi passade en helg, fick honom att sluta morra/skälla i tid och otid och inte dra i kopplet osv osv. (Skriver "metoder" för egentligen är det ju inget hokuspokus, utan mer en fråga om att "prata hundspråk", använda hundpsykologi istället för människopsykologi så att säga.) Kan prata hur länge som helst om detta Men var och en får ju bli salig på sin metod, huvudsaken att man trivs med den och tycker det fungerar.

• kängu

Snaily, bäst att ni skaffar er en skoter illa kvickt innan ni råkar illa ut...

SOL? *avis*

• nennesjuttioåtta

alltså, Nancy har börjat få hängbuk och ändå så ger vi henne inte _så_ mycket mat. Är hon fet eller bara slapp??? Hur länge ska de äta kattungefoder?

• nennesjuttioåtta

snaily
    vad menar du med "på sommaren"???? *förvirrad* Du menar när skotern är i verkstan?

• kängu

Näää undrar om jag ska hoppa in i duschen? Sitter fortfarande i morgonrocken.... LAT!

• nennesjuttioåtta

5 veckor kvar till SEMESTER!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor