• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

jag kom in i USA trots detta fatala misstag med namnen i fel ordning, vilken tur jag måste haft!

• Lapinette

AM - min make!!! De drar ofantligt mycket skatt på hans bonus.

• nennesjuttioåtta

Cicci förresten, brända popcorn! PPAAAAHAHAHAHAHHAH!!!!!!!
    Hej!!! Mår ni bra, du och lillskruttan? Är Victor snäll nu mot lillasyster?

Åååh sista avsnittet av Cityakten nästa vecka. AAAAH!

Ikväll var det förresten en svensk novellfilm om ett par som var ofrivilligt barnlösa...

• Lapinette

Låter intressant (kvällens program ... Cityakuten bryr jag mig inte om)! Ska dock träna och äta middag (vi får se om det blir ett glas vin) ikväll med väninna.

• Mrs  B

Hej hopp i galopp!!!!!!!

(för så känns det just nu här....)

Har nu skickat iväg min sista rapport för denna terminen i min svensk kurs och det känns sådär. Jag var jättenöjd till en början men upptäckte sen att jag hade 500 ord för mycket!!!!!!!
    Så det var bara till att radera och läsa om och om igen....
    Men nu är den ivägskickad och nu väntar jag bara på mina resultat som är kvar och mina 15 poäng i svenska.

Tack för alla tankar och kramar angående maken!!!!!
    Han är hemma idag och jobbar lite då och då, hopplös som han är. Kan verkligen inte bara ta det lugnt och det hjälper inte att jag tjatar.
    Dessutom är det årsdagen då svärfar dog och det gör ju inte saken bättre. Ska åka en sväng till kyrkogården när makens bror slutat att jobba för dagen.

Angående kvalitéer så har Max tjockt hår med början vid 2 års ålder och Malte har just nu tunnare än tunnast. Har inte klippt honom en enda gång.

Ore och Liten
    Maken har en vilopuls på 40 (precis samma som Gunde Svan) och det var det doktorerna tyckte var konstigt och reagerade på första natten han sov på sjukhuset.

Vänner
    Tummarna hålls!!!!!!!!!!!!

Muggles
    En stor kram angående tanten!

EA
    Blev det aukupunktur i K eller L?????
    Hur gick det och hur kändes det????

Ska snart hämta barnen så jag får läsa och kommentera mer sen.

• nennesjuttioåtta

hej Mrs B!!!
    Vad skönt att maken är hemma! Men att det ska vara så svårt att ta det lugnt?!? Hur man kan vara sån förstår jag inte alls.

zzzzzz

Och grattis till sista rapporten!!

• Vännerfan

Hej tjejer!

TACK för alla tummar! Jag testade i morse och det blev......

minus!! Själva testandet var lite lustigt. Det första strecket kom upp direkt och så satt jag där och väntade och väntade på det andra strecket i plusset tills jag insåg... att det inte skulle komma nåt och att det verkligen var så mycket minus det kunde bli. Jag blev faktiskt förvånad, för jag tror inte jag inbillat mig alla symptom. (Maken var dock inte alls förvånad: ?Jag sa ju att du var skengravid!?). Det finns dock en liten möjlighet att jag testade för tidigt trots allt för när jag läste allt det finstilta såg jag att jag skulle räknat på den längsta av de 3 senaste cyklerna och då kom jag genast på att det var så jag gjort förra gången. Förvirrad, är det ett symptom?

Nenne, Jag ville absolut inte komma in som gubben i lådan, men i slutet av förra veckan kändes det både okänsligt, orättvist och väldigt otajmat att komma in och skriva om symptom med tanke på vad du gick igenom då det var vårt första försök och det tog sig på första förra gången. Det kändes fel att inte skriva nåt, men ännu mer fel att göra det, så därför skrev jag inget om det.

Nu ska jag läsa ikapp lite mer. Eller fasen, måste nog börja laga middag. Ni vet jag och matlagning- det brukar ta lite tid...

• nennesjuttioåtta

vänner
    mäh inte ska du känna så!!!!! Herrejösses! Hoppas att du testade för tidigt ocha tt det där andra strecket kommer om någon dag! .-)

• Vännerfan

Måste bara flika in att jag har mitt tilltalsnamn som andranamn och har flygit massor och aldrig haft problem. Däremot kommer det ofta brev med posten där det inställsamt står "Bästa/kära XXX" och så mitt första-namn.

Telis, Håller tummarna så in i attan för ditt plus!

Mot spisen!

• Vännerfan

OK Nenne. Och tack för att du hoppas! Det som kändes mest jobbigt var att jag trodde jag skulle vara bortrest i tjänsten under nästa äl, men idag flyttades den resan fram en vecka och då kände jag mig lättad märkte jag.

Plus ska det ju så klart inte stå i inlägget ovan, VUL, ska det givetvis stå!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor