• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

FruLLan, hoppas så att du får ut något av besöket i nästa vecka!

Telis, så spännande att få se pickande hjärta!

Nenne, grattis på 23-års dagen, själv tänkte jag fylla 18 nästa gång tror jag!

• nennesjuttioåtta

BS
    Sen förra måndagen började det ju komma lite brunt men jag blödde bara mycket i fredags och sen i söndags kväll. Så det är nog snart klart för det kan ju inte ha hunnit bli så mycket att skicka ut kan jag tycka.

• nennesjuttioåtta

BS
    Tack! Ååh 18! Nja, jag vill nog vara över 20 i alla fall.

• Lapinette

Själv tycker jag att 30 är en ypperligt bra ålder. Där skulle jag nog vilja var jämnt eller 32 för då träffade jag maken.

• nennesjuttioåtta

lappis
    oj, ja dit är det så långt så det är svårt att tänka sig in i hur det kan vara.

• Oupsie

Det märks att BT fungerar igen för det är verkligen inte lätt att hänga med i strömmen av inlägg.

Grattis på bröllopsdagen BS. Det låter inte kul med ryggskott och illamående men ni kommer ju att ha många fler bröllopsdagar som antagligen har bättre förutsättningar

Tinga, lite nyfiken, bor i samma stad som du, var har ni köpt hur någonstans?

• BrudSommar2006

Nenne, vilken massa saker ni hittar på! Fast så höjd- och farträdd som jag är skulle jag vägra flyga segelflyg!

Lapinette, de kan alltså ringa när som helst under dagen, de har inte sagt någon tid när de senast ska ringa eller så?

Tycker att det är konstigt att hon vi ska köpa kattungen av inte har hört av sig med tanke på att hon vill att vi ska hämta den i helgen. Får väl ringa henne själv.

• fru AM

Jag fyller alltid 29 jag. Sonen brukar skriva in i kalendern hemma "Mamma 29" på dagen för min födelsedag ...

• BrudSommar2006

Amningsbh är förresten en fantastisk uppfinning, verkar jobbigt utan!

• BrudSommar2006

Åh, vill ha det där hemmatestet för kille/tjej, kan man beställa det någonstans tro?

Svar på tråden Livets stora och små frågor