• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

kokisen - japp, fast han försöker att få bort den och har betydligt mindre brytning än de flesta fransmän. Jag hörde dock direkt vart han kom ifrån.

Jag hoppas också på att treorna ska komma igen men samtidigt så är det ju fyrorna som har mest chans... det känns inte så bra med bara två fyror .

• BrudSommar2006

Lapinette, nej men fasen vad dåligt att de gamblar med era ägg mot er vilja!!! Så jäkla uselt av dem! Fast jag förstår absolut att du funderar på ett försök till i höst när det nu blev så här. Hoppas så klart att det inte ska behövas dock.

Hade det varit bättre att föra tillbaka en av fyrorna idag och inte riskera att förlora båda?

• Lapinette

BS - det vet man inte och lär aldrig få veta?

• Oupsie

Men har de tagit ut alla ägg?! Så extremt klantigt, när ni bestämt något helt annat. Hoppas innerligt att det kommer att gå bra ändå Lappis.

• Oupsie

Jag ska återgå till operation "Få mitt liv i fas med min ålder" nu.

Tänkte bara på en sak angående hunddiskussionen igår. Page, personligen tycker jag väldigt mycket om Eva Bodfälts "Kontaktkontraktet" och Memea Mohlins "Från uppmärksam valp till tjänstvillig hund" eller "Inkallning är så mycket mera". Ifall du vill läsa lite böcker innan hunden kommer. De kostar strax under 200 kr st på tex adlibris.

• nennesjuttioåtta

mäh va fan håller de på med på CvL?!?!? Tog de ut alla 8???

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Det är ju faktiskt elitägg, och visst kan de frysa dem igen sen?

• Telis

Åh, Lappis, vad synd att det blev fel. Men det är fortfarande sex kvar och jag har en kollega som blivit gravid (och fått en son) på ett tvåcellers så jag tror att det blir jättebra ändå. Kramar om!

• BrudSommar2006

Lapinette, jag förstår, men då funderar vi inte mer på det då. Då lägger vi krut på att hoppas på odlingen nu då!

• muggles

ÅH Lappis vad synd att de gjorde så! Men som jag förstår Telis inlägg så är det ändå chans för 6 av dem??? Jag trodde först på ditt inlägg att du nu har bara 2 ägg kvar? Men de 2-celliga verkar kunna dela sig igen el hur ska man tolka det? *förvirrad*

Svar på tråden Livets stora och små frågor