• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Nenne-grattis till din låga ålder då är du bara lite yngre än mig

BS-ni kan väl fira bröllopsdagen hemma med lite mys??

AM-lycka till på efterkontrollen!

Ore-gud är du redan så långt gången med magen tycker tiden går fasligt fort för alla med magar medan man själv står still

• Fru E

Lappis-ahhhh men då ska jag ta mig i kragen och ställa dem själv då . Problemet är att jag inte alltid riktigt förstår vad han säger eftersom han inte pratar så bra svenska men men
    Är lite nyfiken på var han ska sätta nålarna imorgon men antar att han sätter några på samma ställe iaf

• Fru E

Lappis-konstigt gjort av CvL med eskimåerna men det fanns kanske en orsak???
    Håller tummarna för att de små lever och frodas

• Telis

Muggles, jag kanske lurade er allihopa, inklusive mig själv. Min kollega som jag pratade om fick ju tillbaka ett tvåcellers som uppenbarligen fastnade och började dela på sig i livmodern men jag vet ju faktiskt inte om dom kan börja dela på sig igen i labbmiljö. Men jag vill tro det! Varför inte liksom?

• Lapinette

EA - tror det helt enkelt beror på missuppfattning.

• Ore

Ooooh, vad onödigt spännande det blev med eskimåerna. Något måste utredas i hur det kom sig att de tog upp alla åtta eskimåer när ni bestämt fem!!! Men lappis make är klok som en bok i frågan, och nu håller vi tummarna för att så många guldägg som möjligt vaskas fram bland de som är kvar!!!

Ores skola i hur man får tillbaka på skatten: Inte jämka, slänga in litet ränteavdrag och toppa med ett mastigt reseavdrag. (Räkna helst inte med hur mycket bensin som konsumerats för att ge det avdraget, då blir man deppig...)

EA: Ja, min mage är redan i vecka 18/19 någonting... Knappt jag hänger med själv... (Och då sägs det ju att det är när de är i magen som man har koll på dem...)

Rabarberginorecept hitåt, tack Var hos mamma igår och glömde länsa hennes rabarberplantor, så jag får göra ett nytt besök tror jag...

• Telis

Bra tänkt där att om dom inte klarar upptiningen nu så hade dom inte gjort det nästa gång heller!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    nu kändes det iaf bättre för mig när Telis berättade att även 2-celligt kan funka!!! Och din man verkar väldigt vis!

muggles
    ajaj, ja då får vi helt enkelt freestyla.

• nennesjuttioåtta

Ore
    svårt att dra av resor när man cyklar. Fast den här månaden har vi nog tagit bilen varje jävla dag.

• Fru E

Hmmmm......blir man trött av akun dagen efter med?????
    Skulle kunna lägga mig raklång på soffan och sova, snark!

Svar på tråden Livets stora och små frågor