• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Mitt i all min (i-lands-) -misär blir jag så glad av fruLlans inlägg. Darling, ÄNTLIGEN har du fått ett par öron som kan lyssna och bemöta dig på ett bra, proffsigt sätt. Hoppas du hinner träffa henne nån gång till nu innan semestern, men bra att du fått andra kontakter av henne hur som helst!! Vilken tur att ni klickade nu när det var så jäkla viktigt (tycker jag iaf ), en psykolog är ju också bara människa och man kommer ju inte överens med alla.

Katterna bråkar hemma, vilket tar all min energi just nu. Vi trodde att de börjat bli vänner, men nu går det åt helt fel håll.
    Min kompis har iaf fått komma hem från sjukhuset och infektionsvärdena har sjunkit ordentligt, men hon är fortfarande rätt skakis.
    Jag har knappt sovit alls inatt och tänker nog åka hem snart. Känner mig gråtfärdig...

muggles - Glömde svara förut. Nä, det är inte Linus, hihihi. Jag jobbar med Oraklet, oberoende av plattform.

• Fru FruLLan

Liten
    Du tog vel inte illa upp va

• Fru FruLLan

Kokos hjärtat
    Har missat vad är det med din kompis?

• Mrs  B

Liten
    Hoppas på att tjänsten tillfaller dig!!!!

Tinga
    Välkommen hem!!!!
    Skönt att det gick bra. Vad hittade ni på????

Lappis
    Hur står det till i magen nu då?

• Fru FruLLan

kokos igen
    Glömde
    TACK!!!
    och tack för messet! tänkte ringa dig senare när jag har landat lite mer.

men det låter som om du inte mår så bra. Blir orolig. PUSSSSS

• fru AM

Fru Frullan: Bra-bra-bra att du träffade psykologen. Och att du liksom är uppfångad nu och har fått fler att kontakta om du skulle börja må sämre eller något. Ingen förlossningsdepression som kommer missas: du ha herrL, psykologen och oss i tråden.

Stor kram till modiga Frullan!

• Lapinette

Mrs B - svårt att säga?!! Jag tycker ju självfallet att jag känner något, lite värk, något som drar men VAD F'N hur många gånger förr har jag inte det?! Det är liksom ingen idé att jag säger något utan det är bara vänta och se. Jag talar om när mensen kommit ... eller när jag pappersmuffat och funnit "spår". Fram tills dess försöker jag att "simma lugnt".

• Mrs  B

Frullan
    Det var många som ifrågasatte varför Max inte var blöjfri när han fyllde tre och sen fram tills det att han verkligen blev blöjfri. (3 år och 4 månader)
    Det sågs inte med blinda ögon helt enkelt.
    Men Max var helt enkelt inte redo för det men det förstod inte de som hade åsikter. Tyckte det var en väldigt jobbig period.

• Telis

Jag gick också till en psykoterapeut ett tag och det var riktigt lustigt faktiskt. Varje gång gick jag dit och kände att "nej men idag mår jag bra och känner mig stark" och sen började hon med att fråga "hur mår du" och så satte jag igång och stortjöt. Eller det var väl så dom två-tre första gångerna. Men det var fascinerade vad annorlunda det var att prata med ett proffs än med en kompis.

• _koko_

fruLlis - Min kompis åkte in akut i förra veckan med magsmärtor och feber och skyhöga infektionsvärden (låter det bekant?? Tvåårs"jubileum" för mig i övermorgon...). De famlade runt magkatarr, blindtarm osv, men ingen träff... Hon slapp dock operation, utskriven igår, men ska tillbaka för att kolla att infektionen fortsätter ge med sig.
    Gissa om det har bubblat upp mycket jobbigt för mig, känns surrealistiskt att hon får samma symptom som jag nästan exakt två år senare... Skillnaden är förstås att det i hennes fall inte handlar om ivf, och hon är inte gravid.

Svar på tråden Livets stora och små frågor