• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Koko
    Ta hand om dig!!!!
    Har makens fall färskt i minnet och inte är det kul.....

BS
    Har ni förresten försökt muta Iris till att sitta på pottan?????
    Max fick i början bara äta en glasspinne om han satte sig på pottan.
    Inga problem att sätta sig då.....

• Lapinette

Själv värmde jag yoghurten i micron imorse. Maken trodde jag totalt fått knäppen men vad fasen jag får ju inte dricka/äta något kallt just nu.

Har även varit duktigt och sett på när maken har halsat i sig Les Belles Dames ...aldeles själv i helgen! Jo, jag tog en mun för att få lite smak men faktiskt inget mer.

• fru AM

Nej - Nenne! Inte bli av med något jobb!

Koko: lyd allas råd och åk hem och vila!

Ska snart iväg med BÅDA barnen till BVC - BVC-tanten ville göra treårskontroll på Livia redan nu och samtidigt väga/mäta Hektor. Vet inte riktigt varför men jag låter henne få som hon vill ...

• _koko_

Åh, vad ni är underbara, nu MÅSTE jag åka hem, kan ju inte sitta och lipa på kontoret...

nenne - Ja, sambon är ju hemma, och det börjar verka som att vi kanske måste uppfostra gamla katten lite, hon ger sig nämligen bara på kattungen när vi inte är i samma rum...

Lovar att vara übertydlig nästa gång jag tipsar om något, nenne.

• Mrs  B

AM
    Har samma syn som du angående pottan. Det kommer när det kommer....tyvärr tyckte inte min omgivning detsamma.

Max älskade att springa naken på sommaren och kissa lite här och där.
    Tänkte göra detsamma med Malte i år.

• Mrs  B

AM
    Jag hade Maxs 3 årskontroll samtidigt med Vägning/mätning av Malte och det gick fint!!!!!
    Det kommer att gå bra för dig med....

• fru AM

Usch men det blev väl inte gott!? Alldeles klumpigtVad sägs om gröt istället? Jag köpte Havre&Quinoa-flingor som jag kör i micron. Supergott med lite äppelmos, kanel och mjölk!

Lapinette skrev 2009-06-15 14:40:37 följande:
    Själv värmde jag yoghurten i micron imorse. Maken trodde jag totalt fått knäppen men vad fasen jag får ju inte dricka/äta något kallt just nu. Har även varit duktigt och sett på när maken har halsat i sig Les Belles Dames ...aldeles själv i helgen! Jo, jag tog en mun för att få lite smak men faktiskt inget mer.
  • Lapinette

AM - det blev inte klumpigt utan istället jäkligt blaskigt. Rumstempererat är ok men jag drog på lite för länge. Gröt äter vi på tisdagar och torsdagar.

• fru AM

Jag är övertygad om att det går bra -men jag fattar inte varför hon absolut vill kolla Livia nu när hon bara är 2,5 ...? Varför denna brådska?

Angående omvärldens synpunkter på barnens potträning ... man kan ju alltid fråga de som lägger sig i: Och hur ofta bajsar du?

Mrs B skrev 2009-06-15 14:43:40 följande:

AMJag hade Maxs 3 årskontroll samtidigt med Vägning/mätning av Malte och det gick fint!!!!!Det kommer att gå bra för dig med....
  • Mrs  B

Jag ska till bvc med Malte nästa vecka (18 mån kontroll och spruta) och undrar redan nyfiket nu hur mycket han väger. ???

Han vägrar nämligen IGEN att äta lagad mat.....
    Vet inte alls varför han vägrar att äta, men trist är det iaf.

Får väl se om bvc har något tips annars får jag nog ringa dietisten.

Svar på tråden Livets stora och små frågor