• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Just det ja, varken jordgubbar eller choklad, AM???? Usch... Och apropå det hade jag gärna haft min summer edition-chokladkaka med jordgubbar i här nu. Men det går bra med litet aprikoser istället

• kängu

Snorkfröken- näpp inga känningar alls.

Tinga, härligt att näringslösningen funkar!! Nu kommer de öka i vikt, skönt!!

• kängu

Lappis, får man välja land och kön på barnet? Jag har ingen koll alls på hur det funkar...

• Lapinette

kängu - man måste tillslut välja land och stå i kö för det landet. Gällande ålder så tror jag man kan lämna önskemål men oftast får man lite äldre man om man själv är "lite äldre". Våra vänner som adopterat från Ryssland har fått barn som varit 2-2,5 år. Sen beror det även på land. Alla länder har olika bestämmelser.

• Lapinette

kängu - om du mot all förmodan kommer att åka in redan imorgon så önskar jag dig LYCKA TILL här och nu.

• fru AM

Koko: givetvis! Nu kommer jag ihåg läckaget! Men som sagt - det var som bortblåst efter förlossningen! Kram!

Lappis: ser så många adopterade små sötnosar överallt (ska fira midsommar med bl a två stycken t ex) - tycker ni har en bra plan. Samtidigt tänker jag: Varför inte skicka in papprena typ NU och så kanske ni har två barn i slutet av nästa år, ett fött, ett hämtat ...? Kram

Jordgubbar och choklad är inte det värsta att avstå för mig - utan just nötterna ... det är så gott att knapra mandlar, hasselnötter och cashew till kaffet! Men Hektor såg verkligen ut som en skrovlig gammal orch när jag ätit lite grann så jag får avstå ...

• _koko_

snorkfröken - Gamla är en kastrerad honkatt, nya är en hankatt som ska kastreras så fort vi får.

lappis - Tänk att ni ev kan få en liten sweet (om jag nu får klumpa ihop hela asien i dig, sweetan ) i slutet på nästa år då, det kan ju inte vara dåligt!!

BS - Japp, vi har kattlucka. Mycket skönt att slippa släppa ut och in katterna hela tiden (gamla katten ska verkligen ut och in HELA tiden), men funderar på att stänga den på nätterna...

Tinga - Nä, den var ju inte det... Vilket jag fattade först när jag skulle sopa upp den på en sopskyffel...
    Härligt att de (på var sitt sätt) accepterar näringslösningen!! Ser två blivande duracellkaniner framför mig (med tanke på att de ju inte direkt verkar slöa nu).

• Lapinette

AM - vi kan inte skicka in några papper förrän vi gått utbildningen och blivit godkända vilket typ ta 6 månader. Sen är ju kön fortfarande 2,5 år till Sydkorea (vilket är en av de kortaste) och vi har stått i 1 år.

• Lapinette

Nu blev jag sugen på nötter ... och hittade en påse i min byrålåda !

• fru AM

Gå utbildningen nu då! Medan du ruvar lilla eskimån!

Och ät nötter medan du kan! (vilken sort hade du i byrålådan? *Suktar!* )

Lapinette skrev 2009-06-16 10:21:10 följande:
    AM - vi kan inte skicka in några papper förrän vi gått utbildningen och blivit godkända vilket typ ta 6 månader. Sen är ju kön fortfarande 2,5 år till Sydkorea (vilket är en av de kortaste) och vi har stått i 1 år.
Svar på tråden Livets stora och små frågor