• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Oupsie

Tack Snaily, vi får nog räkna oss som hyfsat nära veterinär. Även där vovven är nu. Vi ska snart åka iväg på semester så nu är hon hos mina föräldrar. Känns jättetomt i lägenheten...

Liten, hoppas verkligen att du får jobbet du vill ha. Kan tänka mig att det känns frustrerande att inte veta.

Förresten Snaily, ska bli kul att se om du gillar Memeas bok, den är en av mina favoriter när det gäller hundböcker. Micki Gustavssons bok har jag inte läst. Läser hennes artiklar i Hundsport ibland men jag får inte ut så mycket av dem, men i en bok kanske det är lättare att förstå hela hennes koncept än i enstaka artiklar. Recensera den gärna när du läst den

Snorkfröken, du har ju försökt, det är modigt!

• Lapinette

Morning ladies,

Har inte kollat in gårdagens kvällchatter utan bara läst vad ni skrivit på denna sida.

Välkommen snorkfröken!

Liten - hoppas du får jobbet!

Kokisen - trist med jobbig natt! Själv har jag drömt om mens ... den kom väldigt för tidigt, ÄL+10 dagar och ingen mensvärk. Blev faktiskt inte så ledsen (i drömmen) utan mest förvånad.

Kanske beror det på att jag låg och läste adoptionstidningen igår kväll och där stod det lite om köerna. Om det stämmer vad de skrev så är en av de kortaste vänttiderna till Sydkorea. Två års kö och när man väl har skickat in papprena 3-6 månader innan man får besked och kan åka och hämta. Detta skulle innebära ett barn i slutet på nästa år för vår del.

Sweet - jag tar en trombyl + en Crinone innan jag går och lägger mig varje kväll. Normalt vid IVF tar jag en Crinone morgon + kväll men eftersom jag egentligen inte ska ta någon alls så tycker jag det räcker med en per dag.

• Liten med Mindre

Lappis - det låter som en "enkel" procedur med adoption från Sydkorea, jämfört med Kenya som det stod om i tidningen. Hugaligen - måste bo i landet 6-12 månader.

koko - hoppas du får sova lite snart. Eländiga kisse som måste vara så snäll o dela alla byten med er.

• kängu

Lappis, det låter ju som en relativt "kort" procedur att adoptera från Sydkorea. Hoppas dock att det inte kommer att "behövas" *håller tummarna*

Koko, OK, men sen går du hem!!

• Oupsie

Liten med Mindre skrev 2009-06-16 09:32:21 följande:

Lappis - det låter som en "enkel" procedur med adoption från Sydkorea, jämfört med Kenya som det stod om i tidningen. Hugaligen - måste bo i landet 6-12 månader.
    Jisses, 6-12 månader , vem har möjlighet att göra det?

Sydkorea låter ju snabbt och bra i jämförelse

Kängu, när är det du är beräknad att föda? Var det denna veckan?
  • Lapinette

Liten - kommer inte ihåg om det var just Kenya men något land i Afrika där kön inte heller var så himla lång men som du skrev skulle man vara i landet i flera månader. Läste det högt för mannen och han bara sa "NO WAY".

Sen så tror jag visserligen inte att adoptionsproceduren är enkel oavsett land man väljer men det får vi ta när vi är inne i den karusellen med utredning och kurs och väääääääääntan.

• kängu

Oupsie, på söndag är det beräknat (fredag enligt mina egna beräkningar )

• kängu

Lappis, nej det verkar som att adoptionskarusellen kan vara rätt jobbig- men man vet ju att man får ett barn i slutändan. Så på så sätt kanske det är "lättare" att stå ut med det jobbiga *funderar*

• Lapinette

kängu - jag måste alltid kunna blicka framåt och veta att det ger resultat ... det är det som är så jäkla frustrerande i den här IVF-härvan, man har ingen aning om det ger resultat till slut. Och för att inte helt deppa ihop om det här försöket inte lyckas måste jag peppa mig och tänka positivt på framtiden. Maken är mer den där som tar dagen som den kommer, jag har svårt för det.

• kängu

Lappis, jag förstår dig för jag är likadan själv. Tycker du är otroligt stark som orkat gå genom den här proceduren flera ggr. Tror också att det är bra att ha tankar om vad man ska göra OM det inte funkar- just som du säger för att inte deppa ihop helt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor