• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

VArför har inte Apoteket ngn webshop? För alla de där sakerna som man inte behöver recept för?

• passionsblomman

Jooo, men det HAR de! Man kan handla via nätet!

muggles skrev 2009-06-16 14:08:38 följande:
    VArför har inte Apoteket ngn webshop? För alla de där sakerna som man inte behöver recept för?
  • muggles

passion: precis det svaret jag hoppades på! Ah vad synd att jag inte visste det i förra veckan, nu hinner jag inte vänta på leverans. Men nu vet jag till nästa gång! Jag går och väntar på första tecknet på flytningar så ska jag börja testa sedan. Jag har ju ingen aning om när dag 1 var så liite svårt att räkna ut dag 10-14...

• BrudSommar2006

Passionsblomman, dagens ord i Metro är "Adoption" i samband med Madonnas adoption så det verkar vara lite dagens tema, de har en artikel om ett par som just nu befinner sig i något afrikanskt land i väntan på adoption, de hade visst varit där i tre månader redan för att bli godkända och nu skulle de vara kvar typ sex månader till för att få ta med sig pojken till Sverige. Det var väl deras tredje adoptivbarn om jag minns rätt.

• fru AM
    passionsblomman skrev 2009-06-16 14:24:58 följande:
    Hahahaha! Kolla in dagens seriestrip Elvis:www.metro.se/noje/serier/
    Haha Ett perfekt svar på den frågan!

Håller med Mugglan, Lappis: Snygg svit 4-3-2-1 - måste ju betyda att det händer NU!!!!

Gårdagens BVC-besök gav näring till siffernörden AM. Livia väger 15,24 kg och Lillebror 5,24. Enda gången i livet det skiljer exakt 10 kilo förmodligen! Att sedan tanten fick kämpa i tio minuter för att få upp Livia på vågen är en annan femma. Och att hon alls inte gick att få att ställa sig vid mätstickan på väggen ... (jag och maken fnissade skadeglatt) Men övriga kontrollen gick strålande (motorik och språk)
  • BrudSommar2006

Hjälp, jag måste gå från jobbet NU innan jag kräks på någon, har tagit tablett men den verkar inte hjälpa.

• passionsblomman

Finns där ingen som förtjänar att bli kräkts på, så du kan passa på liksom?

BrudSommar2006 skrev 2009-06-16 15:25:17 följande:
    Hjälp, jag måste gå från jobbet NU innan jag kräks på någon, har tagit tablett men den verkar inte hjälpa.
  • _koko_

Vågar knappt erkänna att jag fortfarande är kvar på jobbet, men NU först funkar min databas som den ska, så nu ska jag gå förbi pop och lämna tillbaka ytterligare två par jeans som är för vida för conny, och sen HEM! Ikväll blir det scones (med mangomarmelad, cicci ) och te.

Kram på er!
    (klockren elvis-strip förresten )

Svar på tråden Livets stora och små frågor