• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

Telis - jag har ett sånt där grytunderlägg i silicon som är strålande när man ska öppna tröga burkar!!

• _koko_

Telis - Ta en tesked och bänd lite med bladet instucket under ett av ställena där locket är lite "intryckt", vågar nästan garantera att det kommer att funka! Lite svårt att beskriva bara, återkom om jag ska försöka förklara lite bättre.

snorkfröken - Ja, har också hört det där om surkärringar och det verkar ju stämma även på vår gammkatt...

sweet - I morgon ska jag sova hela förmiddagen. Eller, VILL iaf, skulle ju gå och lägga mig tidigt ikväll också, och här sitter jag...

Varma kramar till AM och passionsblomman!!

snaily - Här är sommarplanerna väldigt oklara fortfarande. Blir några bilutflykter bara, till sambons syster, min kusin, kanske några kompisar på västkusten och kanske några andra kompisar på lite olika håll i landet. Framför allt ska vi njuta av att vara lediga tillsammans.

lappis - Oj, måste nästan försöka leta reda på den tråden, lät rätt underhållande (och väldigt tragiskt).

vickan - Önskar dig lite ro i själen.

• kängu

Telis- om man ska gå på Granny Smith så är det en kille- jag har haft cravings på det hela graviditeten. Äter minst 2 kylskåpskalla om dagen

• Telis

Ja jo, jag vet ju att det finns både specialknep och specialverktyg, jag förstår bara inte VARFÖR dom envisas med att dra åt lock så hårt.

Snaily, vi ska jobba lite mer än två månader till, sen ska vi åka fyra veckor till Kalifornien.

Kängu, mmm, visst är det gott! Men dom måste vara kalla.

• kängu

Telis, ja kalla och skalade!!!

Snaily, mina spännande sommarplaner består i att ta hand om en liten bebis Kanske blir någon liten resa i slutet av sommaren.

• _koko_

Jag tror inte ens det är ett specialknep, utan så de är tänkta att fungera. Bättre det än att locket går upp i matkassen på vägen hem...

Mmmm, kylskåpskalla GS, åt upp min sista igår. Fast i mitt fall är det som sagt ingen craving utan något jag alltid äter.

• Telis

Fast ibland går det ju inte att få in en sked emellan, hur har dom tänkt då då? Jag bara frågar.

• _koko_

Telis - Det har jag nog aldrig drabbats av, vad köper du för glaskonserver? Eller ni kanske kör med barnskedar i plast redan?

lappis - Den tråden var ju inte så svår att hitta och den var verkligen sorgligt att läsa (de sidorna jag orkade)...

Därför vill jag skicka 1000 pussar och kramar till alla er här inne! Jag har sagt det förr och kommer att säga det igen: ni är UNDERBARA!!!!

• kängu

Jag måste också leta upp den där tråden...

• snaily

Åhå, era sommarplaner låter ju alldeles strålande!
    Lite avis på dig Kängu förstås, men jag får nöja mig med att ta hand om vår håriga "bebis"

Nu har jag drabbats av min sedvanliga 21.30-förbannelse, nämligen ett jourfall som såklart har lååååångt att åka så det blir sådär lagom apsent innan jag kommer i säng inatt. VARFÖR blev jag inte ica-kassörska?

Svar på tråden Livets stora och små frågor