• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

AAAH! Särskrivning! glädjebalans! Eget ord, men iallafall inte sär skrivet...

Jag har i mitt liv inte sett så många särskrivningar som på detta forum!btw. Vissa blir skitroliga om man läser dem som de står och inte som de menas.

• Lapinette

Men de är rabiata på FL. Håller själv till på två väldigt lugna trådar där men that's it!

Nej, ska nu ta och promenera hem. Har ju bannlyst mig själv från SATS ända tills tanten dyker upp.

• Ore

Men lappis, det kommer ju förhoppningsvis dröja närmare ett år innan du ser röken av tanten igen...? Ska du verkligen låta bli att träna så länge???

(Optimist-Ore här)

Nä, nu börjar jag bli övertrött, och måste åka hem och få fram litet mått från ritningarna och kryssa vart elen ska gå i badrummet...

So long!

• BrudSommar2006

Jösses, har aldrig varit så nära att kräkas på jobbet! Klarade mig ut till bilen, hyperventilerade ett tag, åt några kex och till sist så gav det med sig. Ingen idé att gå tillbaka till jobbet dock.

Kissen är nästan inte halt alls nu så det verkar finnas hopp. Fast ikväll kommer en kattgalen sexåring hit men om hon så mycket som petar på kissen på fel sätt så åker hon ut!

• Snorkfröken77

Jag har fullt upp på jobbet idag så jag halkat efter känner jag. Var tvungen att anteckna på ett block nu när jag läste för att komma ihåg allt jag skulle kommentera

Ore - Jag hoppas verkligen inte jag är snorkig, men Snorkfröken och jag har lite samma intressen (bla)Saxat från wikipedia: Snorkfröken tycker mycket om snäckor , pärlor och diamanter . (Läs handväskor istället för snäckor )Och ja, jag är gift med världens bästa man

Koko - Anledningen till att jag frågade var för att vis av erfarenhet och det jag har läst är att gamla hondjur är bland det tjurigaste.

Passionsblomman - Jag älskar också Elvis! Jag gillar att han är på gränsen om vad man får prata om

Apropå FP så verkar det som man måste ha en akademisk examen i ämnet för att förstå hur det fungerar. Jag har några på mitt jobb som har svart bälte i det som om den dagen skulle komma får jag fråga dem.

Angående ICSI så är det fascinerande hur mycket jag lärt mig av er när det gäller allt om fortplantning. Får ibland bita mig i tungan för att inte rätta folk som hasplar ur sig massa "vetenskaper" för jag "ska" ju inte veta sånt.

• fru AM

Snorkfröken: det är någon mera härinne (vem?) som brukar anteckna vad som ska kommenteras på ett block .. och som är lite orolig för vad kollegorna skulle tänka om de såg de lösryckta anteckningarna (om allt möjligt mellan himmel och jord). Typ färdig för dårhuset

(Jag jobbar visserligen hemifrån (så jag behöver inte bry mig om nosiga kollegor) men antecknar i ett worddokument ibland när det är mycket att läsa ikapp.)

EGO: Här har fyrtioårskrisen blandad med babyblues slagit till med full kraft ... Inte kul. Hoppas det går över fort ...

• Page

AM, det känns just nu som om jag borde ha antecknat, för jag minns knappt något efter de 50 sidor jag har läst!

Befinner mig i min gamla pluggstad Västerås och ska göra...ingenting. Jo, vi ska traska bort till McDonalds. Tidigt i morse susade vi förbi Vickans håla och senare vid middagstid vinkade jag till göteborgarna.

Återkommer senare, nu stirrar J på mig utifrån och vill att vi ska gå NUUUUU!

• passionsblomman

AM: själv åkte jag nu på eftermiddagen rätt ner i brunnen i någon slags "orkar inte vänta och inte veta men vill inte heller veta för då blir jag så ledsen-blues"

Jag tycker jag tagit hela den här resan med rätt mycket fattning och jämnmod och engod portion förtröstan.
    Nu idag känner jag mig bara skitledsen, superlättirriterad och det kryper i hela kroppen samtidigt som magen molar och jag mår illa.
    Har hunnit ha ett praktgräl med min sambo soim extra grädde på moset.

Jag vill att min son ska gå och sova så jag kan få störtböla ifred.

Hoppas också att det går över fort...

• viktualia

Lappis - det där med att maken tar dagen som den kommer... känner jag igen.. likadant här.. men det är ju lätt för dem att vara så... en ev graviditet påverkar ju inte deras kroppar fysiskt....

Snorkfröken - jag vill också vilja ha barn... önskar att jag ville det 100%... hm...

Snorkfröken igen - jag brukar ha ett fönster med anteckningar öppet samtidigt som jag läser ikapp, så kommenterar jag under tiden... och detta framförallt sedan jag för snart 1,5 år sedan bytte jobb... på mitt nuvarande är privatsurfning bannlyst..

Brudsommar - stackare som mår så dåligt av tandborstning!!!

Ego - har nyss insett att denna omgång av mensen skulle kunna vara "hotad"... lär återkomma i frågan... hoppas dock att ett ev mf inte klantar sig och sammanfaller med brorsans bröllop om 1,5 vecka...

• viktualia

Förtydligande - inget seriöst försök alltså... bara lite slarvande... är på dag 27 idag så inget är givet åt nått håll

Svar på tråden Livets stora och små frågor