• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

EA: www.4mom.se har flera olika märken på amningstoppar. Sedan finns det en nätbutik som heter www.mammashop.se - där har de bl a ett fiffigt amningslinne som gör att man kan ha sina vanliga kläder utanpå och ändå brösten lätt tillgängliga ( www.mammashop.se/group.asp )
    HM har vissa OK amningstoppar annars. (Dock ej i webshopen vad jag kan se)

BS: jobbig dag - illamående och ont i "ryggen". Stackars! Kram!

• fru AM

EA: vill bara tillägga att jag INTE handlat på någon av ovanstående webbshoppar - bara kollat en massa ...

• viktualia

Nenne - åååå vad jag vill krama dig!!! och pompoma för att det ska gå bra för er på nästa försök!!!

Själv är jag mest förvirrad. Var på ett ÖVERVIDRIGT jobbmöte idag. En gubbe sa tex "jaha, är det du som är Vickan. Då är det dig jag borde halshugga eftersom du lurat YY att sätta så stora käppar i hjulet för mig". Om ni minns min misärvecka samma vecka som mormor dog så handlar detta om samma sak. Han menade inte allvar, han hotade inte på riktigt men det är sant att jag bidragit till att sätta käppar i hans hjul. Rejäla käppar. Detta med stöd av både chefer och regelverk.

MEN jag är liksom alldeles tillräckligt yr ändå. Oroar mig varje gång jag går på dass för att missfall ska vara på väg och vet fortfarande inte när jag ska våga tro på detta...

Jaja... livet är fullt av utmaningar.. och jag har valt det här jobbet för att jag gillar det... fast inte samtidigt som min privata värld snurrar.. önskar att min privata värld kunde låta bli att snurra SAMTIDIGT som jobbvärlden..... *suck*

• Fru E

AM-är nog ingen fara, är ju välkända märken så borde vara bra

Vickan-usch och blä för trubbel på jobbet
    Hur känns det i magen? Känns det annorlunda mot de andra gångerna?

• Ore

EA: Klänning med "smock" i ryggen? Funderade faktiskt ett tag på hur svårt det skulle vara att åstadkomma en sådan själv, med symaskinen. (Jag har ju hakat upp mig på det där att jag vill ha något "festligt" tyg i klänningen...)

AM: Ja, funkar inte den vinröda klänningen så kanske jag skulle kolla med Kängu

För jag beställde klänningen, och det råkade slinka med en kjol som jag tror funkar bra som gravid-kjol (och som jag hoppas kommer så att jag kan ha den på svärfars 60-årsmiddag om en vecka). www.bubbleroom.se/produkt/vila/22072/dalle.aspx

Och så litet andra smågrejer också...

• viktualia

EA&MJ skrev 2009-06-22 19:41:55 följande:

AM-är nog ingen fara, är ju välkända märken så borde vara bra Vickan-usch och blä för trubbel på jobbet Hur känns det i magen? Känns det annorlunda mot de andra gångerna?
    I magen känns det inte mycket. Inte mer än vad det borde göra efter en dag på helspänn som dock avslutades med att kollegan och jag tog en fika på en uteservering för att varva ner.
  • Ore

Vickan: Förstår _precis_ vad du menar med att jobbvärlden och privatvärlden inte borde snurra båda samtidigt. Inte så fort i alla fall...

Kan förstå att du oroar dig, önskar att du slapp det och BARA kunde vara glad över att du är gravid Litet av "hälften av det man oroar sig för händer inte, och den andra hälften händer ändå så varför oroa sig" - men det förstår jag själv att det är ganska omöjligt att realisera i praktiken. Kan du på något vis "begränsa" oron? Inte tillåta dig att tänka på den hela tiden. Och framför allt, låta dig själv vara glad över att du är gravid emellanåt också - om möjligt! Inte bara orolig.

• Oupsie

Hej tjejer!

Har inte hängt med så bra nu när vi inte är hemma. Vet inte om jag ska lägga energi på att gå tillbaka och läsa allt heller

Såg att Vickan har plussat. Grattis! Förstår att det kan kännas läskigt men jag hoppas att du, precis om Ore säger, kan få vara glad över att du är gravid också. Jag hoppas verkligen för din och din mans skull att det här är tredje gången gillt.

Ore: Jättesnygg klänning!

Nu ska jag backa några steg och kolla mer vad som har hänt...

Svar på tråden Livets stora och små frågor