• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Jag lyckades inte hitta klänningen, ore, trots att jag skrev in hela långa länken manuellt... Grr...

Det verkar som att det är en betydligt bättre dag idag än igår för många här, inklusive mig tror jag. Vädret gör ju helt klart sitt för att förgylla tillvaron, jag ska på bjudlunch med trevliga människor, sambon har fått antibiotika och börjar bli bättre i halsen (har knappt kunnat svälja eller prata på hela helgen), conny är ljuvlig och katterna börjar komma överens igen. Aaaaaaahhhhhh.....

Då kan man hantera illamående, foglossning och sömnlöshet pga sambons snarkande (han snarkar aldrig annars, men nu när han varit sjuk har det varit en hel del oljud...).

*Spanar efter kängu*

lappis - Säger bara:

Liten - Jag gick och väntade på de symptom jag hade med conny men de kom aldrig. Sen plussade jag ändå.

• _koko_

BS - Tänker som nenne, kan någon som hon känner kanske ta henne en sväng runt kvarteret eller leka med henne i väntrummet? Annars skulle jag nog också göra det ensam, men får man ett svårt besked vill man ju förstås inte vara själv om det...

• fru AM

BS: tror du Iris klarar att vara en stund med helt främmande människor så kan hon få vara hemma hos oss när ni gör UL. Vi är med största sannolikhet hemma då.

• Ore

BS: Smart parkerat Skönt att det ryggonda gick över snabbt.

koko: Hmm, klänningen försvann nog - jag köpte antagligen den sista . Men den finns på fler ställen, här t.ex. : nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=47&qNavigation=brands&qNavigationBrand=100&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=100&qClass=&qGroup=&qStyle=&qSize=&qPage=2&scrollBarSelectedIndex=12&qFilterType=0&qSizeGroup=&qvirtualClass=&language_id=1&gender=1&qSiteId=1

jeeez, lång länk. Hoppas den kortas av...

• BrudSommar2006

Oj, larmet gick i 16 minuter innan de stängde av det, det ringer fortfarande i öronen!

Hm, ja vi får se hur vi gör med UL och Iris, mina föräldrar kan eventuellt ta med henne ner redan när de åker veckan innan men de var lite osäkra om de skulle orka ha henne över en vecka själva innan vi kommer ner. Annars är UL mitt i hennes sovtid precis efter lunch så det enklaste är väl annars att jag åker in själv antar jag och så hoppas på att det inte blir ett dåligt besked...

Telis, jag är jättetörstig och var det även förra gången men jag vet ju att man blir extra torr i munnen av Lergigan, det finns speciell mungelé man kan ta för att slippa det men nej tack. Dessutom har jag så ont i halsen att jag knappt kan svälja men jag är rätt säker på att det är för att jag kräks varje dag. Jag har alltså samma symptom men vet inte om det är samma orsak!

• snaily

Hej svejs

*Spanar också efter Kängu*

Lappis - säger ingenting så har jag ingenting sagt!

Låter som en hittills bättre dag idag än igår för de flesta, men så var det ju måndag igår också. (inte för att jag borde bry mig om måndagar nu när jag har semester men ändå)

Många spännande BIM att hålla reda på nu... när är din EA? Själv försöker jag låta bli att räkna denna månad, dag
    19 tror jag idag och knappt haft nån action i sängen alls förutom igår (men det var lite distraherande med en gnällande valp bredvid sängen ) Inga tecken på ÄL heller.

Ska faktiskt trotsa semestern idag och åka in till jobbet, för att visa upp underverket mest. Han är en sån DUKTIG liten krokodil och sov hela natten i sin bur utan att behöva ut en enda gång. Sen kissade han rekordlänge när maken tog ut honom imorse. Vi ska börja träna att ha koppel på lite smått, men han fullkomligen hatar sitt halsband så vi får se hur det går.

Fast hallåååå - vaddå fint väder???? Skicka hit lite tack! Igår var det fint på förmiddagen men sen kom hagelskuren från helvetet och åskväder på det. Imorse var det soligt en liten stund men nu mulet. Typiskt fjällen på sommaren... tur att vi ska söderut snart!

• BrudSommar2006

Hoppas att vi får höra från Kängu snart, nyfiken är man ju!

AM, tack för erbjudandet, vi får se hur vi gör då.

Ser så fram emot semestern nu, måtte de här sista två veckorna gå fort!

• Lapinette

snaily - det är underbart väder här! Så jäkla skönt trots att man sitter inne och jobbar. Ska ikväll ut till brorsan på ön och grilla .

• nennesjuttioåtta

gött med semester snaily! Fast hagel är jag gärna utan. ÅÅåh lilla korven!!!!!!

• Page

BS, fy för att kräkas varje dag! Kan inte fatta att ditt illamående inte går över trots en maxdos av Lergiganet (som jag bara avgudar).

Lappis, hur går det med svärmor?

Koko, måste in i albumet och titta på Connys ögon och näsa!

Kängu, späääännande!

Nä, nu får Frullan minsann pallra sig hit och berätta för jag är dödens nyfiken. Drömde inatt att hon fick tvillingtjejer!

Nenne, kul att du har piggat på dig!

Svar på tråden Livets stora och små frågor