• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

AM, hahaha! Ja, det förtjänar du tycker jag!

• fru AM

Aaaah - veckans jobb avklarat! Tre texter levererade! Semester!

• Telis

Lappis, progynon är östrogen.

Grattis AM, jag önskar att jag kunde säga detsamma.

Nu har jag lagt upp nya Korvbilder i albumet. Man vill äta upp den lilla sötnosen!!

Snaily, kul att se att ni inte tagit in snöskyffeln än.

• _koko_

Åååååh, korven!!!! Han är ju helt fantastiskt söt!!!

Har precis ätit en helt sjukt god 3-rätters lunch. Hmmm, varför har vi inget vilorum, känns som att det vore skönt med en lite tupplur.

• BrudSommar2006

AM, hur/när lärde sig Livia att dricka med sugrör? Vi var hos bekanta och fikade för ett tag sedan och där var en tiomånaders tjej som drack festis med sugrör men Iris kan/vill inte fortfarande. Hon bara tuggar på sugröret så att det blir alldeles platt och hon förstår inte att hon ska suga i det.

• BrudSommar2006

Koko, hur gammal var han när han bytte ögonfärg? Inte för att vi har några andra gener än blå på någons sida så jag tror inte att vi behöver fundera på den saken med nästa barn heller!

• BrudSommar2006

Gaviscon, bläh! Jag minns med fasa några läbbiga tuggtabletter jag blev föreslagen att köpa av någon apoteksmänniska förra gången och hur det liksom skummade sig i munnen, bläääh. Har för mig att jag tyckte att det flytande var minst lika läbbigt men sedan hittade jag brustabletter av något vanligt märke vad det nu var, typ samarin, som man fick ta. Inte jättegott men helt överkomligt och det räddade helt klart de sista månaderna av min graviditet sist.

• Telis

Jag har ätit världens hamburgertallrik, gud så gott det var! Idag har jag inte mått illa alls utan mår nästan oroväckande bra. Vaa, är det inte otroligt - oroar man sig inte för att man mår dåligt så oroar man sig för att man mår för bra. *suck*

• Snorkfröken77

Hej igen,

föll tillbaka till min gamla vana att bara läsa

Kramar till alla som behöver det!

BS - tycker så synd om dig och illamåendet!

Vickan - Tredje gången gillt!

Snaily - Grattis till Korvkrokodilen

Lappis - Hoppas, Hoppas, Hoppas, Hoppas, Hoppas

Ego - Här är läget kli i paradiset och inväntar söndagens BOM. Har internetshoppat två nya handväskor idag så jag är lite lagom shoppingrusig. Vill att de ska komma nu!

• Lapinette

Vad skönt Telis! Vilken vecka är du i nu?

Svar på tråden Livets stora och små frågor