• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

Lappis, jag kör också negativa metoden för tillfället... men tror inte det spelar någon roll vilket som.

Page, bra tänkt av din uppfödare. När får ni åka och titta på honom? Eller har ni redan varit där?

• Lapinette

snaily - nej, det gör nog inte det?! Ska erkänna att jag nog mest kör den schizofrena metoden.

BS - trist att du mår dåligt även denna graviditet. Tycker du fick din beskärda del förra gången.

• Page

Ha Nenne, nä, vi är nog inte så långa nu! Exakt hur många vet jag inte (J har säkert berättat).

• Ore

BS: Snacka om att hoppa händelserna i förväg Även OM ni skulle få reda på att ni väntar tvillingar (vilket som du säger inte är så sannolikt) så är det ju ganska lång tid kvar innan de kommer, och de är hyfsat orörliga i början och behöver inte så mycket mer plats än vad en bebis gör... Men Iris skulle få lära sig att promenera själv väldigt fort Fast det kanske ni tänkt ändå?

Kan skriva upp mig på ont-i-halsenlistan. Vet inte om det är efterdyningar av förkylning, eller litet halsbränna som spökar...

• nennesjuttioåtta

page
    Du kan väl the truck driving song????

Howdy cowboy! Visa nu, vad har du på din mack?
    Jag behöver fylla skafferiet på min truck
    tuggummi, choklad och snus och chips, en låda dreck
    skulle jag bli glad om jag feck (fick alltså)

Refräng:
    Jag drar min långtradarsång
    min lastbilkörar sång
    för jag har sån smak
    för bilar med flak
    Jag drar min
    truck-driving song
    24 meter lång
    och jag tackar Gud
    för countryns alla ljud
    Och om låten blir för tråkig ja då tar jag det kallt
    för då byter jag tonart och höjer ett halvt, ja jag höjer ett halvt

Jag drar runt på vägarna i lastbilens kabyss
    och jag känner ännu smaken av din avskedskyss
    Nya nummer har du ser jag, ja det får jag ha
    så jag somnar gott ni ida'

Refräng:
    Jag drar min..

Här är pengar, ta det som blir över och sätt in
    så att du kan köpa dig en truck precis som min
    Det finns mer i världen än en smörjgrop på en mack
    Ja, då är jag klar, hej och tack!

Refräng:
    Jag drar min..

...ja jag höjer ett halvt...
    ...ja jag höjer ett helt...
    ja jag höjer ett halvt...
    Di di di di di di di däng däng.

• _koko_

Ore - Ah, där fanns den ju! Som sagt, risken är ju att den blir kort framtill, men då får du väl lägga undan den och använda den efter att barnet kommit ut. Modellen känns ju som att den kommer att hålla några år.

snaily - Tyckte jag såg på vädret att det skulle komma till er också.

page - Det ligger två carmexförpackningar här på bordet och stirrar på mig...

Det roliga med conny tycker jag är att han ju blivit blond nu, så han har verkligen växlat (hade ju svart hår och blå ögon när han föddes)!

• Page

Lappis, schizometoden fungerar säkert lika bra som de andra metoderna! Shit, blir kaniner så gamla??

Snaily, vi ska få titta på lillen nästa vecka. Förmodligen till helgen. Tycker att det ska bli jobbigt att "välja bort" en av valparna. Tur att det inte blev fler hannar.

• Page

Nenne, fniss, jo, det är väl den från Macken eller hur?

Koko, stirra på du! Låt dig inte stressas av de små jäklarna!

• Lapinette

Page - denna kanin är väldigt speciell. Beteer sig mer som en hund och kan lämnas ute i trädgården lös utan att han springer bort. Dessutom är han rumsren ... hoppar in på lådan när det behövs. Men just nu börjar han bli lite trött och gammal.

• snaily

Nenne,

Page, ahaa så ni får välja också, svårt!

Koko, hoppas det stämmer!

Telis, juv gått mejl!

Svar på tråden Livets stora och små frågor