• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Absolut inte!

Jag hasar omkring här på jobbet mol alena. Vaknade typ 5.50 och kunde stört omöjligt inte somna om. Tankarna bara mal omkring i huvudet och jag ville inte gå på toaletten. Tillslut blev jag dock tvungen och än så länge ingen tant MEN hon kommer nog som vanligt under eftermiddagen. En till som har halsbränna men det är pga en förkylning. Har legat och snarkat och haft svårt att andas i natt *stackars mig*.

• Fru E

Tänk om Kängu fått träffa sin lilla Ru nu

• Telis

nenne, har du ätit sån där snabbsaltad gurka som säljs på lösvikt i hink? OMG, vad gott det är! Fast i den här u-landsstaden Stockholm finns det bara grön sån och egentligen är det den vita som är godast. Det verkar bara finnas i Östergötland.

EA, jag har hört att kroppen tar upp det progesteron den behöver väldigt snabbt så det är bara resten som rinner ut. Fast det känns ju inte så kul precis.

Nej, jag vet ingenting den här gången. Men jag hoppas.

• Fru E

Lappis-men visst är det nu det är BIM? Håller tummarna ända tills det är helt över!

• nennesjuttioåtta

EA
    näe jag är totalt ovetande. Hoppas bara så in i bängen så jag är blå om låren av att ha sympatiknipt i flera dagar nu. Jag tror det mest är det där fettet som åker ut, det du behöver tas som sagt upp av kroppen väldigt snabbt. men visst är det lite halväckligt.

hoohoo är det någon Ru därute??

ÅÅHå åÅHH hej Lapinette!!!!!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

EA ja de där jävla tipsen kan de ju stoppa upp någonstans.

• Fru E

Nenne-verkligen för ingen vet ju att man ska ha sex för att bli gravid och resten av tipsen är oftast bara myter har jag för mig

Skulle kalla kladdet heläckligt men kommer bara på morgonen och sen är det rätt lugnt. Men innan man kan stoppa in den på kvällen måste man ju nästan planera om man ska få till det eller inte eftersom man pluggar igen *i-landsproblem jag vet*

• Lapinette

EA - jag brukar också bli kladdigt av progesteronet. Nu tar jag bara en per kväll vilket gör det mer humant och inte lika kladdigt.

• nennesjuttioåtta

just det, hur doserar jag barnalbylen, lappis? Fast som sagt, jag vet inte ens om jag kommer ha någon jävla äggläggning men så ja inte tar hela burken i ett nafs.. Har för mig att det är 1/4 varannan dag eller nåt sånt men...

• Lapinette

Barnalbyl (Albyl Minor) innehåller 250 mg Acetylsalicylsyra, alltså betydligt mer än de Trombyl som ibland skrivs ut av läkare för detta syfte. (Det brukar väl vara Trombyl 75 mg som de skriver ut, t ex på IVF-kliniken i Falun.) Om man tar 1/3 barnalbyl (hur man nu skall lyckas dela den i 1/3...) så blir det 83 mg, alltså ganska nära 75 mg.

Svar på tråden Livets stora och små frågor