• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Undrar hur det gått för Kängu?!

• nennesjuttioåtta

Telis
    du är min sugarmama! Fast jag tror jag testar albylen nu när jag ändå köpt den. Men jag ska komma ihåg det i höst!

Lappis

• nennesjuttioåtta

Känguuuuuuuuu

Jag väntar också på Frullans förlossningsberättelse!

och hur går det för Cicci??

• MSW

Ja, förlossningsberättelse ska bli spännande! Borde de inte kommit hem från bb nu? Frullan alltså..

• MSW
    MSW skrev 2009-06-23 09:58:47 följande:
    Ja, förlossningsberättelse ska bli spännande! Borde de inte kommit hem från bb nu? Frullan alltså..
    Sen kanske inte det är det första hon gör går in och skriver här...
  • Fru E

Lappis-sätter blixtlås på munnen!

Ja Kängu måste vara på BB nu och kanske tom har en liten bebis *ååååhhhhhhhh vad då längtar*

• BrudSommar2006

God morgon, många spännande saker på gång här som man får vänta på!

Mitt ryggonda gick över igår kväll och idag har jag parkerat ytterst i en rad så ingen kan ställa sig till vänster om min bil, haha!

Var och lämnade blodprov inför kub-testet imorse men vi kan inte riktigt bestämma oss för hur vi ska lösa själva UL. Vi har fått tid onsdagen den 8:e och då har ju dagis stängt och det är vår första semestervecka, mina föräldrar är så klart redan på Öland. Så antingen får jag åka in själv på UL eftersom det uttryckligen står i papperen att det är olämpligt att ta med sig barn eller så får vi åka sju timmar ner på lördagen för att lämna Iris, vara där nere två dagar, och så åka sju timmar tillbaka igen på tisdagen. Jaja, vi får väl se hur vi löser det.

• BrudSommar2006

Aaaahhh, de testar brandlarmet här och det har nu ringt i exakt fyra minuter hittills. Jag ståååår inte ut.

• nennesjuttioåtta

BS
    bra start på dagen med bra parkering! hmm... jag skulle nog åkt på UL själv med de omständigheterna. Eller finns det någon som kan passa Iris medan ni är inne på UL? Alltså inte era föräldrar då, utan bara någon som går med henne runt kvarteret.

Svar på tråden Livets stora och små frågor