• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Nä nu är jag färdig med kundpresentationen för imorgon och ngt annat är det inte lönt att börja med. Det fina vädret kallar!!!

Nenne: punghårsflatlössbajs! Deppig?

• muggles

Lappis: jo de var ONDA varelser! Kill, kill!

• Lapinette

Fast det var bra länge sedan någon sådan dök upp här inne.

• _koko_

lappis - Fniss, vet du, det gör ingen skillnad om du håller mun eller inte. Våra tummar är lika blå oavsett och vi är kanske ännu mer redo nu att ta emot dig i fallet om det onämnbara skulle hända. Jag har iaf bäddat jättemjukt.

• muggles

Men om du inte får tant idag Lappis så har du ju plussat oavsett om det skulle bli minus senare??? Temphöjning också. Men jag förstår dig om du vill vänta tills svärmor har åkt!

Till maskeraden sedan så hade jag paxat att vara ägget - bara så ni kommer ihåg! Jag ska bygga ett jättefint ägg av hönsnät och papier maché. Kanske även en spermie halvvägs på väg in höhö *gubbsjukt skratt*

• Lapinette

Om jag ska skriva upp alla symptom jag har så blir listan ooääändligt lång . Kommer tanten ikväll kommer jag att gå i bitar. Så är det ju, ju längre tid det går, ju mer hopp och mer symptom desto högre blir det jäkla fallet. I helgen ska jag bara ligga på en filt och slicka såren.

• Telis

Lappis, skicka hem tanten i förtid!! Det här är ju så spännande så man smäller av!

• Lapinette

Telis - jag trodde du menade tanten och fattade som vanligt nada .

• Mrs  B

Hej vänner!!!!!

BS
    Malte lärde sig dricka med sugrör strax efter 1 år och tycker det är väldigt praktiskt.

Lappis
    Oj, vad spännande det är nu. Hoppas verkligen på ett plus för er skull!

I eftermiddags har vi varit på bvc med Malte och han gick igenom "besiktningen" (18 mån) . Han skulle även ha fått en spruta men det visade sig att han redan fått den (i okt precis innan vår resa). Skönt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor