• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles
    Telis skrev 2009-06-23 18:48:57 följande:
    Den franska tanten förstås! Någon annan tant verkar hon inte få besök vad jag kan förstå.
    Jo men jag förstod ju det sedan. Men min första tanke var att tanten var Tanten såklart!
  • muggles

Snaily: nja här har du nog en till. Jag är mer skofrälst än handväskefrälst. Och även om jag kan tycka att en Mulberry är snygg så är det inte min stil - jag skulle se helfånig ut med en sådan i närheten.

• viktualia

Handväskor - tur att jag är så snål

Ego - några kollegor vill gå på AW med mig på torsdag. En vet om hur det står till. Jag kommer att vara på dag 36 efter senaste mensen. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att krångla mig ur alkoholdrickandet.... jag brukar ju inte spotta i glaset..... och köra bil funkar inte... finns ingen anledning...

• Izzie

Men gud så spännande!!! Jag skulle bli så in i h-vete lycklig , för er skull om det tagit sig nu, Lappis! Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Åker svärmor på fredag?

• Izzie

Vickan - du kanske skulle våga berätta? Så finns det fler att dela glädjen med?

• Fru E

Vickan-kan du inte säga att du fått magkatarr (efter allt bråk på jobbet) eller nåt och fått läkares order att inte dricka sprit???

• fru AM

JAg gillar väskor lagom mycket men skulle ALDRIG köpa en Mulberry till ordinarie pris - eller en Marc Jacobs heller för den delen. FÖR MIG finns det en moralisk gräns för vad en handväska får kosta ...

Skor är jag ännu mindre intresserad av. TYcker mina fötter ser muppiga ut i det mesta.

Jag tror min passion snarare är stövlar i såna fall! Håller just nu på och letar stort antikt skåp som vi ska blåsa ur och inreda till stövelskåp i vår nyfixade blommiga hall.

Måste kolla korvbilder i galleriet!

• viktualia

Izzie - hm.. jaa men blir det missfall så har jag egentligen gärna sluppit bli så privat.. hm...

• Izzie

Jo, men å andra sidan så kan du kanske få stöttning om det mot all förmodan skulle hända...

Svar på tråden Livets stora och små frågor