• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

vickan
    det där att man inte kan dricka pga mediciner går jag aldrig på så skippa det!

Hur mår du idag???

Och hur mår ni andra? Mår du inte illa länge, telsi? Wohoooo! det blir en Cicci-graviditet!!!

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-24 09:19:08 följande:
    hehehehehjag är varken sko eller väskintresserad. Fast jag kommer på mig själv att det vore en bra grej när man ska ut och vara fin för då passar inte gore-tex så ofta. Kanske därför vi inte får några barn? Jag ärför mycket traktor-Olga och mannen är för bögig.
    Jag gillar gore-tex också, speciellt i skor. Skor tycker jag i allmänhet är jättesvårt att hitta snygga och sköna. Men det är kanske fel på mina fötter...

Fast du har rätt, gore-tex och tjusiga handväskor är kanske inte så snyggt ihop.
  • nennesjuttioåtta

fy fan vad svårt det är att gå upp i tid på morgonen. I morse ringde klockan som vanligt kvart över 6 men ingen av oss orkar ens resa oss upp. Vid 7 börjar vi sexa , och den där jävla Christer Sandelin ljuger så han blir blå - tiden stannar fan inte alls när man rör vid varandra.
    Men bara några minuter sen till jobbet trots allt...

Ingen böj idag heller, btw.

• Oupsie

Här är det mitt i natten, så nu ska jag sova.

Ha det bra allihopa! Kollar in en annan dag.

• Fru E

Nenne-vilken dag är du på idag??? Kanske mf ställde till kroppen lite med så den är vilsen

Handväskor tycker jag om sådär, har svårt att hitta någon som jag tycker om bara och är för snål för att lägga för mycket pengar på det.

• Fru E

Lappis-säger ingenting högt men tänker MASSOR!

• fru AM

Lappis: fryser!!! oh - ett sådant tydligt tecken! Eller vad säger du, Telis!?

Apropå sko/väsk-diskussionen ... Det enda min man verkar vilja köpa till mig är en riktigt fin o dyr väska - medan det enda jag egentligen vill ha är en päls ... Och en ring med en megastor ljusbrun diamant ... Lite mismatch där ...

• Liten med Mindre

Lappis - krya på dig!

Undrar om det inte var någon som sa till mig att många som blir gravida känner sig förkylda o febriga i början. Eller har jag bara inbillat mig? Något började jobba i huvudet i alla fall. Å andra sidan är det många som verkar sommarförkylda efter midsommarkylan...

• passionsblomman

Vet ni vad, idag har en av mina allra bästa vänner BJUDIT med mig på SPA! Vi ska sova över där och göra lyxbehandling och allt! Att hon dessutom är fullt insatt i vad det innebär att knapra hormoner osv av egen långvarig erfarenhet, gör att det känns otroligt skönt att få åka iväg med bara henne ett dygn.

FAST jag har tantbesök och så, är dt här nog precis vad jag behöver!

Svar på tråden Livets stora och små frågor