• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Kikar in lite snabbt för att berätta att vi fick en liten son i måndags kl 17.50 efter en relativt snabb och smärtfri (tack Epidural!!!!!) förlossning. Vi är nu hemma sen igår eftermiddag och gosar med vår lille prins.

Han har fått ett namn men det är inte så vanligt så vill inte gå ut med det här... kan inboxa ngn av er!

Återkommer med förlossningsberättelse etc när vi kommit ur bubblan!!! Ngn som har en snabb-snabb sammanfattning/uppdatering att ge mig???

• kängu

Namnet står på Facebook för er nyfikna- tror även att min man lagt upp några bilder!!

• BrudSommar2006

Hej Kängu, grattis, det var onekligen ett ovanligt namn, men fint, hur kom ni på det? Är det ett släktnamn?

Just nu håller vi tummarna för Lapinette och Vickan så att de blir blå, själv ska jag precis iväg och äta glass!

• BrudSommar2006

Ser förresten fram emot att höra mer om den där epiduralen senare!

• snaily

Kängu, grattis!!! Härligt att höra att det gick förhållandevis lätt!

Nyfniken på bebisnamnet, vet ju bara ditt förnamn Kängu så hittar dig inte på facebook, men inboxa gärna om du kan tänka dig att dela med dig

Njut av er lilla prins nu!

• Lapinette

Var inne och kikade på FB - STORT GRATTIS Kängu!

• Telis

Grattis kängu!!!! Vad skönt att det verkar ha gått bra, ser fram emot en längre berättelse sen.

Jag vill jättegärna bli inboxad, jag är inte med på Facebook!

• Telis

Lappis, jag blödde ju rött blod utan att det betydde något så "lite färg" behöver inte heller betyda något. Jag fortsätter att knipa med tummarna!

• Telis

nenne, tackar som frågar, jag har mått mycket bättre igår och idag. Lite jobbigt att äta middag på kvällarna men inget illamående att tala om annars. Nu är jag bara trött och har två ömma boobs.

• Lapinette

Telis - det har inte ens hunnit bli lite rött utan var något mer som såg ut som Crinone med ljust, ljust utblandat rött MEN det är bara det att jag har verkligen inte haft något alls fram tills nu. Så fort jag ser "något" så kopplas det ihop med en blödning = mens. Var så himla övertygad igår kväll att jag berättade för maken vad jag trodde. Känner nu lite som jag lurat honom ... även om han säger att det inte alls är så.

Svar på tråden Livets stora och små frågor