• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

EA - sommartiden började förra veckan för våra bussar. Måndag o tisdag funkade det, men i dag kom den inte. Surt när det är 30 min till nästa buss (vintertid 10 min).

Undrade också över frejis. Hoppas det bara är semester eller nåt annat skoj.

Jag vill också bli bjuden på spa...

• Ore

Kallt? Här är det solsken och värme och härligt Symptom???

Hoppas också att allt är bra med Frejis...

• Lapinette

Ore - *viskar och tittar runt att vi verkligen är ensamma här* Jag tror att jag är gravid. Rättare sagt jag är det tills mensen kommer.

• Liten med Mindre

Lappis - visst är du gravid tills mensen kommer, eller tills du slutar amma. Du fick ju faktiskt ett befruktat ägg.

Önskar så att du får vara gravid i nio månader, och amma lika många till!

• Lapinette

Liten - att få ett befruktat ägg har inte varit någon garanti tidigare.

• MSW

Liten med Mindre skrev 2009-06-24 11:56:04 följande:

Lappis - visst är du gravid tills mensen kommer, eller tills du slutar amma. Du fick ju faktiskt ett befruktat ägg. Önskar så att du får vara gravid i nio månader, och amma lika många till!
    kan intew annat än att hålla med!

Nu mata VRÅLhungrig A!
  • Lapinette

Jahapp och så kunde jag inte låta bli och pappersmuffa och såg nu något som inte var vitt . Lite kornigt men med lite färg ... så vi får se vad som händer i eftermiddag.

• MSW

Lappis: Det behöver juh inte betyda någonting! Men det kan juh samtidigt betyda allting! Fortsätter att hålla tummarna iaf!

• Ore

Lappis: Jag kramar tummarna ännu hårdare, men icke vitt kan betyda precis vad som helst så hoppas, hoppas på det bästa!!! (och klurar vidare på maskeraddräkt...)

Svar på tråden Livets stora och små frågor