• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Jamen, rapningar glömde jag! Det har jag också haft, och det får jag aldrig någonsin annars.

• Ore

Lappis: Allt KOMMER att bli bra oavsett vad som händer. Men just här och nu är det klart att du vill fortsätta vara gravid!!!

*tycker det låter som graviditetssymptom*

Förstår dock att du/ni inte vill skruva upp några förhoppningar såhär tidigt, Men åååååh vad ni är värda att blasten gosar in sig rejält i sin livmoder och stannar där i nio månader!!!

• Ore

Kängu: GRATTIS igen till lilleman, ska kika in på FB ikväll (blockerat på jobbet). Låter som en trevlig förlossning.

Njut av bubblan!!!

• muggles

Lappis: du har inte lurat ngn om du sagt att du är gravid. Du ÄR gravid, du har ju passerat BIM. Men det _kan_ ju bli mf innan du hinner testa men det tror jag inte att det är frågan om här. Jag fick också en liten blödning när jag plussade (el i själva verket före) - det är fullt "normalt"!

Jag har precis fått tummen ur att boka in en "prickkontroll" - har gått och tänkt göra det i minst 2 månader och så får man aldrig tummen ur. Men nu så. Hudcancer ökar ju tydligen och oftast dör de som inte kollar i tid (läste en artikel om det och det fick mig att äntligen ringa)

• muggles

Grattis Kängu (skriver det här med)!

• Telis

Men mugglan, nu tror ju jag också att Lappis är på smällen , men man är ju inte det automatiskt bara för att man passerat BIM?

• Lapinette

För mig har ALLTID mensen kommit senast dag 15 efter IVF och inseminationer ... samt när jag tempat eller kissat på sticka och kan se ägglossning. Fast man vet ju aldrig, för kroppen är ett jäkla mysterium.

• Telis

Nej, man vet ju aldrig men det låter helt osannolikt att det inte skulle vara nåt den här gången eftersom precis allt tyder på det.

• _koko_

lappis - Kroppen är ett jäkla mysterium, helt klart, men det är svårt att inte vara optimistisk just nu...

Grattis igen kängu!!! Vad roligt att du har en sån positiv erfarenhet av förlossningen, skönt när det fungerar som det ska!
    Kom förresten på att nån nämnde fruLlans första förlossning som trådens ev längsta, undrar om inte den personen blandar ihop det med snartis förlossning? Den var väldigt lång och jobbig iaf.

Jag har varit hos bm nu och håll i er, för här kommer "mina" hjärtljud: 146, 148, 133, 144... De som tror på sånt vet vad det lutar åt. Ska bli sjukt spännande på ul nästa vecka!!

Efter det gick jag och klämde på iCandy-vagnen och jag måste säga att jag är sjukt sugen!! Fast 10' för en barnvagn är ju rätt drygt (även om det är en syskonvagn), undrar vad vi skulle få om vi sålde vår mistral s...?

Svar på tråden Livets stora och små frågor