• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

AM
    min man vill helst köpa nya cykeldäck eller ett styre till mig. ...

• Lapinette

AM - man kan väl få både fin handväska, päls och stor diamant! Det ena utesluter väl inte det andra!

nenne - härligt med sex. Det var ett tag sen hemma hos oss. Har inte blivit av när svärmor sover i rummet bredvid.

• Lapinette

passionsblomman - åhhh vilken härlig kompis!!!

• fru AM

Men ingen sadel ... Jojo! Snusk-Olga!

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-24 09:38:22 följande:
    AMmin man vill helst köpa nya cykeldäck eller ett styre till mig. ...
    Lappis: ja jag vet - men han är helt inne på dyr handväska - bara. Inte alls intresaerad av päls/diamant. Kanske är väska ett billigare alternativ alla fall ...

Nu promenad i solen!
  • passionsblomman

Ja verkligen! Hon har funnits med i mitt liv sedan vi var 6 år och hon kom ny till mitt lekis. Ja sa: "du kan hänga din väska här bredvid min" och på den vägen är det. Vi har känt varandra i 32 år! *svindel*

Lapinette skrev 2009-06-24 09:40:03 följande:
    passionsblomman - åhhh vilken härlig kompis!!!
  • Lapinette

ps - jag hade också en vän som jag varit kompis med i lekis. Vi gick sedan i samma klass i 12 år men för 4-5 år sedan bad jag henne "dra åt skogen" och sen dess har vi inte hörts. Jag tänker på henne ibland.

• MSW

Lappis: Tråkigt med kompisen!
    Men antar att hon "fick vad hon förtjänade"!

Var det inte länge sedan Frejis var inne? Har jag missat något nu när jag inte varit inne så mycket? Eller hur är det med henne?

• Fru E

Lappis-får man fråga vad det var som gjorde att ni inte längre har kontakt?

• nennesjuttioåtta

AM
    Jag fick en sadel i födelsedagspresent för flera år sen så den håller ett tag till. Hahah!

• passionsblomman

Ååå, vad tråkigt! Vad hände?

Lapinette skrev 2009-06-24 09:54:40 följande:
    ps - jag hade också en vän som jag varit kompis med i lekis. Vi gick sedan i samma klass i 12 år men för 4-5 år sedan bad jag henne "dra åt skogen" och sen dess har vi inte hörts. Jag tänker på henne ibland.
Svar på tråden Livets stora och små frågor