• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

Lappis, hm, jag förstår. Det där med arbete och ledarskap och att ha andra relationer utöver det, kan vara riktigt knepigt...

Det som är lite extra kul med min väninna är att trots att jag flyttade upp till norra Sverige när jag var tio, så höll vi kontakten, mer eller mindre sporadiskt, men dock, och skrev brev och hälsade på någon gång under åren.
    I 20-årsåldern återknöt vi mer ordentligt och när jag flyttade till sthlm började vi umgås mycket.

Det var otroligt coolt att lära känna varandra lite på nytt och upptäcka attvi fortfarande hade det där vi hittade som små, trots att vi INTE följts åt genom hela skoltiden på nära håll.

Hon är en mycket viktig person i mitt liv.

• _koko_

Åååååh, lappis, ligga sked!!! Förlåt, ska vara tyst.

BS - Hur mycket kissar hon egentligen? Vi ger conny nattblöjan nån gång mellan 7 och 8 på kvällen, och den har han sen till 8 på morgonen! Vi använder pampers active fit, har testat några andra sorter (inkl byxblöjor), men de läcker ofta på honom utan att ens vara fulla.

blomman - Vilken snäll kompis du har!

Ja, var är frejis??

EA - Förstår vad du menar, ska nog försöka äta lunch ute iaf.

• Fru E

Liten-angående bussen som inte kom, kollade du så att det inte är ny tidtabell över sommaren vääääääldigt vanligt problem...

Koko-ja jag hoppas jag kan få lite solglimtar när jag ska iväg snart

• Fru E

Njut i solen tjejer!

Nu ska jag ut och testa en av mina nya gula paprikor

• _koko_

EA - Bra tips! Lustigt att de kom från dig. Min buss får nya tider nästa vecka för andra gången den här sommaren (sommartidtabellen började ju gälla för någon vecka sedan), då blir det lite viktigare att passa tiden (nu går de var 5-7 minut).

• nennesjuttioåtta

jamenherregud jag har ju tänkt men GLÖMT SKRIVA

*krulltrumpeter* TJOhoooen liten pojk-Ru!!!! GRATTIS KÄNGU!!!

• BrudSommar2006

Koko, vi kör väldigt sällan med Pampers för de finns nästan aldrig i så stora storlekar i affärerna även om vi sett på förpackningarna att de finns i sortimentet, medan Liberos blöjor alltid finns i alla storlekar i minsta skräpaffär. Så det blir Libero för vår del, vi kör med både byxvarianten och den vanliga. Men det är sant att hamnar de det minsta snett så läcker de. När maken bytte på henne innan han gick och lade sig så var blöjan tydligen helt torr men det märkte han inte innan han börjat byta i alla fall så allt kom väl senare! Det är en rätt ny vana att maken börjat byta en extra gång innan han går och lägger sig, vet inte varför han börjat med det, det brukar bara behövas bytas en gång under natten annars och det gör vi i sängen utan att Iris vaknar. Men hon dricker ju välling på natten fortfarande, eller ja, den är ju rejält utspädd med vatten i och för sig, men det är vätska i alla fall.

• nennesjuttioåtta

och var är Frejis som sagt?

• nennesjuttioåtta

EA
    Jag lägger det på lådan idag!

Svar på tråden Livets stora och små frågor