• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Koko: sälj Mistralen till Ore!
    Ore: köp Mistralen av Koko!

• muggles

Ang hjärtljud så tror jag inte ett skit på den "teorin", dvs att frekvensen skulle styras av kön. Däremot tror jag det skulle kunna vara så att frekvensen styrs av storleken på bebisen men det har jag inga som helst belägg för.

• muggles

Ang bilder på Ru - måste man gå in på Kängus makes profil då eller? För hon verkar inte ha uppdaterat sina bilder (el är jag blind?).

• fru AM

JAg har alltid sagt att jag inte tror på hjärtljud ... samtidigt som mina tre graviditeter och resultaten av dem följt teorin exakt.

Fast håller med Mugles om att det är mer logiskt att storleken på barnet skulle styra hjärtljuden (förresten är inte pojkbebisar oftare tyngre än flickbebisar? Eller kanske inte?)

• fru AM

KAn någon vänlig själ inboxa Rus namn till mig - och kanske tipsa mig om var Kängu heter så jag kan skicka kompisförfrågan på FB? (eller om jag redan är kompis med henne men inte minns vad hon heter IRL ... )

• fru AM

Är det någon här som sett filmen Nätterna vid Havet (m Richard Gere o Dian Lane?

• fru AM

Du menar med FB, Lappis? Superförvirrad! framförallt vad gäller er trådisar - jobbigt att hålla två namn i minnet: riktigt namn och trådnick ...

• fru AM

När det gäller den där filmen så såg jag den häromkvällen och blev helt kär i inredningen/scenografin. Givetvis googlade jag för att få veta var de übersnygga tapeterna kom ifrån och fick kontakt med en irländsk inredningsdesigner som ska kolla upp det åt mig ... Google är coolt!

• Lapinette

Jag är skitdålig på namn men kommer oftast ihåg utseenden/bilder.

Svar på tråden Livets stora och små frågor