• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Var är Nenne - har hon helt deppat ihop eller?!

• fru AM

Tänk då måste vi ju ha en nationell trådträff allihop när Mistralvagnen ska lämnas över mellan Koko och Ore! Vad bra!

• fru AM

Va är det GAH som är initialerna?

muggles skrev 2009-06-24 16:14:46 följande:
    AM: GAH, du är inboxad om Kängus namn. Jäkla FB - ska det vara så krångligt?!
  • muggles

Haha, jag tänkte vaddå 'kojko' - har det ngt samband med ryska eller? Njet:et... Sedan såg jag

• Telis

AM, vet du inte vad kängu heter i förnamn från galleriet? Då kan du ju bara gå in och kolla på Mugglans vänner? Har hon flera vänner som heter så så jämför med Vickans.

• _koko_

AM - Jag hade ju vagnen med i söndags!

mjuggles - Nä, vi ska kolla så att moderkakan inte sitter för öppningen längre i nästa vecka, men hoppas på att BM vill kika mellan benen på bebisen också.

• Ore

Vagnen låter bra! Har inget emot att behöva vända på handtaget om det börjar gå litet småtrögt. Sedan är det ju typ högst två gånger om året de grusar så det är lösgrus, och djup snömodd är inte så roligt att gå i ändå.

Jag ska kolla litet med maken vad han säger (mer än "ska du redan köpa vagn")... Återkommer i ärendet!

• fru AM

Tack alla: jag är officiellt helförvirrad!

Nu har jag fått ordning på Kängu. Har skickat vänförfrågan på FB men missade att skriva ett vidhängande meddelande så nu har hon ju ingen aning om vem det är som vill bli kompis ... Ja, ja! Dessa nymodigheter!

Idag ska jag gå ut med ett gäng tjejer o dricka drinkar (eller en drink blir det väl för mig). Det är kul!

• fru AM

Eller "tjejer" ... - vem är det jag lurar - det är tanter jag ska drinka med. De är alla minst fem år äldre än jag, eller tio!
    Och om jag är en Skräcködla ... vad är då de ...!?

Svar på tråden Livets stora och små frågor