• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Oupsie
    BrudSommar2006 skrev 2009-06-24 10:06:15 följande:
    Hm, kan man verkligen kräkas med stil, handväska eller inte...
    BS, du har nog rätt. Hoppas att ditt illamående går över snart. Vilken vecka är du i?
  • Oupsie

Vickan, tror att EA också föreslog "magkatarrs-ursäkten". Men det är en jättebra ursäkt. Man kan ju dessutom både bli illamående och få väldiga hungerskänslor av magkatarr så man kan komma undan med både illamående och cravings med hjälp av samma åkomma .

Själv känner jag att jag "måste" dricka för att slippa spekulationer. Var det inte Nenne som var inne på det för någon dag sedan också? Särskilt när man träffar sin nyfikna släkt...

För ett par dagar sedan var det "father's day" här och just den dagen så gick min man och jag till en bar här i hotellet. Vi ville äta lite så vi beställde bara in vatten att dricka. När servitrisen kom in med vattnet så serverade hon först mig sen serverade hon min man och sa: "Happy Father's day". Brukar man säga så? Min man blev helt förvånad och jag kände mig jättetjock. Jag vet inte om hon trodde jag var gravid? Hade i och för sig en sådan där topp som sitter lite lösare över magen. Får skylla på det Nästa gång får jag beställa något alkoholhaltigt.

Tror ni att jag också kan få reda på Ru:s namn? Vet att Kängu outade ett annat namn tidigare i tråden. Men det var ett ganska vanligt namn så jag antar att de valt något annat.

• Oupsie

Hej Snaily, hur går det med krokodilkorven?

• snaily

BS, jag kommer nog inte heller kunna hålla mig borta under semestern, fast det beror på hur far min har ordnat med internettillgång på Ön i år... Sen börjar jag jobba igen redan v. 31 tyvärr.

Koko, ska inboxa dig!

Ligisten har varit helt galen här senaste 45 minutrarna så jag har snart missat hela filmen som maken håller på och kollar på, typiskt. Fast bra att han härjar av sig nu så sover han förhoppningsvis gott sen.

• snaily

Hej Oupsie, såg din fråga efter att jag skrivit ovanstående
    Jo det går väldigt bra, man blir lite sårig om fötterna bara när han får sina tokryck på kvällarna, att anfalla fötter är tydligen livet! Annars är han otroligt duktig på alla sätt och vis, för att inte tala om söt!

• Oupsie

Och jag såg ditt svar när jag hade postat mitt inlägg

Ja, det är nog tur att de är så söta de små liven annars hade man kanske inte stått ut med alla deras tokryck. En överlevnadsstrategi helt enkelt

Vår hund blev helt galen ibland, övertrött. Då fick man ta upp henne i famnen och hålla henne en stund och då somnade hon. Hon hade inte riktigt tid att förstå att hon var trött när hon höll på som värst. Men nu, vid två års ålder, har hon nästan förstått när hon behöver sova

• snaily

Låter bra Oupsie, det finns hopp alltså Fast nu har han faktiskt slocknat - det är antingen av eller på liksom.

• Snorkfröken77

lappis - Vilka modeller av Francesco Basia har du? Blev nyfiken och måste googla? *håller tummarna så hårt att de vitnar av en helt annan anledning*

koko - Vilken modell blev du kär i på Mulberry som var slut?

Slog någon till på någon handväska? Jag sitter just nu och är på väg att beställa en till, fick lite ångest när mannen frågade om jag tyckte det var rimligt att handla handväskor för x tusen denna månad. Jag försvarade mig med att sen ska jag inte köpa någon mer i år (hoppas han glömt det till Mulberrys julrea )

fru AM - här ännu inte köpt någon till ordinarie pris, men om jag ska vara ärlig är även reapriserna *harkel* ganska höga...Bra smak maken verkar ha förresten

telis/muggles - det finns en Mulberry för alla

(nu tror ni väl snart jag jobbar för dem, oh om jag hade sån tur...)

kängu - Grattis till sonen!

Vickan - pencilinursäkten är SÅ genomskinlig

Oupsie - jag dricker också gärna så att folk ska se och slippa spekulera...

Ego - träffade en kompis som har en ettårig son, jag såg att hon var gravid igen, hon sa inget och självklart inte jag heller, men f-n vad det högg till i hjärtat. När ska man kunna bli glad över andras graviditeter, jag känner mig så ful och missunnsam.

• viktualia

Snorkfröken - missunnsam... precis vad jag känner när jag ser alla på facebook som outar sig.. håhåjajaj...

Godnattkram!!!

• snaily
    Snorkfröken77 skrev 2009-06-24 22:20:53 följande:
    Ego - träffade en kompis som har en ettårig son, jag såg att hon var gravid igen, hon sa inget och självklart inte jag heller, men f-n vad det högg till i hjärtat. När ska man kunna bli glad över andras graviditeter, jag känner mig så ful och missunnsam.
    Snorkis - been there, done that! Men verkar som en högst mänsklig reaktion... svaret på när man ska kunna bli glad är kanske när man har en hel hoper ungar själv? (Fast jag tror jag skulle vara rätt nöjd med en...)
Svar på tråden Livets stora och små frågor