• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Godmorgon!

Förstår att jag inte är med på facebook! Verkar juh bara vara förvirrande!

Oupsie: Undrar också var ifrån du "hänger"??

Lappis: *håller tummarna*

BS: Jag kommer nog också vara här lika mycket som nu ungefär.. Åtminstone fram tills v32 när maken börjar sin semester!

• nennesjuttioåtta

hörde ni om ett amerikanskt par som hade åkt till Lofoten (?!?!?) och stämt typ Norge för att de marknadsförde midnattssolen, för det var ju ingen annan sol utan samma sol som de hade i USA...

Visst är det ljusare på kvällarna här än söderöver, det är väl därför det känns så exotiskt att vara utomlands och det blir natt vid kl 6 men fortfarande VARMT UTOMHUS utan att man behöver mössa och dunjacka. Men midnattsolen är verkligen något helt annat, helt otroligt och något man bör uppleva! Och den finns inte en mil norr om Mora.
    Fan, nu blev jag ju sugen på att flytta norrut igen.

• BrudSommar2006

Höstblåsor, usch, finns det ingen hejd på allt man kan råka utför, jag har nyligen lärt mig om femte sjukan!

Haha, Peace & Love, flera damer här på jobbet har tonårssöner som ska dit.

Tur att jag inte blir helt ensam här men visst har Lappis startat tråd förut? Var är hon förresten?

Har någon varit i kontakt med Frejis? Liten?

• Lapinette

BS ? jag blir kvar här i ytterligare 3 veckor ? sen drar vi till Kalifornien. Så jäkla härligt!

Min profil på FB är stängd. Insåg när jag fått en vänförfrågan från det där svartsjuka exet att jag hade vissa fotoalbum öppna, så nu har jag gått igenom och stängt allt. Jag lägger ju upp en hel del semesterbilder på FB men aldrig på kompisar och släkt mest för att jag tycker att sånt är personligt och något man ska fråga om innan man lägger upp dem på internet. Så det är mest bilder på vackra hus och landskap och så på mig och maken (maken har godkänt de bilder jag lagt upp på honom). Håll till godo!

Snorfröken ? måste kolla upp vilka modeller jag har. Troligen finns de inte med i sortimentet längre.

Piggelin ? jag har varit med på Linkedin sedan länge men utnyttjar den inte alls medan min make nätverkar där och har fått en del jobbförfrågningar etc.

Ego - jag testade negativt imorse! Orkade inte vänta längre och vara paranoid. Skitkonstigt men så är det! Tempen gick även ned så nu sitter jag och inväntar mens som med största sannolikhet kommer idag. Tänk att jag för 2 dagar sedan var helt övertygad om att jag var gravid. Sa till maken igår kväll att jag inte kände likadant, inga frysattacker, inget molande i magen ... han svarade så diplomatiskt med att alla mår inte dåligt som är gravida.

Annars så mår jag faktiskt helt ok. Kanske kommer reaktionen senare, kanske inte. Jag tycker mest att det känns skönt att veta, att lägga allt detta bakom mig och gå vidare. Den jag är orolig för är maken. Han blev så himla glad när jag sa till honom för ett par dagar sedan att jag trodde jag var gravid och imorse såg han så trött och ledsen ut. Han säger att han mår ok och är orolig för min skull men jag tror det ligger mer bakom.

• BrudSommar2006

Den här tiden på året blir jag alltid så frustrerad att jag inte får komma ut i skärgården, jag är ju mer eller mindre uppvuxen i skärgården eftersom vi hade stuga där, men det blir aldrig av att boka någonting och stugan var mina föräldrar tyvärr tvungna att göra sig av med vilket känns surt för mig. Nu är de inte så intresserade av att vara i närheten av vatten längre så nu har de ju skaffat gård på Öland som sommarställe, mitt ute på Alvaret typ. Jag saknar verkligen att vara ute i skärgården, suck.

• Frejis

God morgon!
    Tänkte precis hur det går för Lappis, men såg nyss att du skrivit att du testat negativt - fan alltså om det nu stämmer jag har svårt att tro det. det där testet visar kanske falskt minus?

• BrudSommar2006

Lapinette, där var du ju! Men vad trist med ett minus och så märkligt att cykeln är ur spel helt plötsligt. Stora kramar och jag tycker att det är så himla bra att ni ställde er i den där adoptionskön för nu är det ju inte så jättelångt kvar tills ni är framme i kön i alla fall. Men ni får väl fundera på om det blir ett försök till eller inte med tanke på att de sjabblade med de upptinade äggen. Som sagt, verkligen surt med ett minus, hoppas att din make mår bra, skönt att du verkar göra det, men tur att ni har andra planer också.

• BrudSommar2006

Hej Frejis, där är ju du också, är allt väl, har undrat så?!

• BrudSommar2006

Lapinette, du lägger upp så himla fina bilder från era resor på FB och jag måste verkligen bli lite bättre på att lägga upp bilder själv för jag har en del bekanta som bor långt bort och som jag inte träffar så ofta men som jag gärna skulle vilja dela med mig lite mer av min tillvaro till. Däremot skulle jag aldrig heller lägga upp bilder på andra.

Svar på tråden Livets stora och små frågor