• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Lappis: jag tycker faktiskt inte att du låter så dyster, snarare lite mer jäklaranamma! Vilket är väldigt starkt. Jag tycker idén om att åka till Tynningö el Grinda och ligga och hångla i en skreva efter några glas bubbel låter alldeles utmärkt!

• muggles

Jag har en allvarlig motivationskris på jobbet. Fint väder och supersugen på semester, sol och bad. Måste samtidigt förbereda en satans halv-dags workshop - ingen rast ingen ro.

Vi satt ute på kajen och åt sushi förut - ingen ville resa sig och gå in sedan

• muggles

Fy fan vad det är var orättvist med ditt minus Lappis

• Lapinette

BS - jag kan absolut tänka mig att göra det igen för det var så himla vackert men då självfallet landa på torra land.

AM - motivera mig, varför Tynningö? Kan man som ej boende på ön hitta trevliga badstränder etc.

muggles - jag känner mig faktiskt inte alls deppig men jag har ju redan deppat flera gånger den senaste veckan och det lär nog komma ögonblick där några tårar faller. Åt lunch med maken och han verkade faktiskt också ok. Så himla mycket lättare när solen skiner och man har en superhärlig semester framför sig.

• _koko_

BS - Du är ju bara så rolig!!! *antecknar oväder 8e augusti*

lappis - Vilken härlig lunch du verkar haft med maken! Kram!

muggles - Förstår och instämmer.

• Lapinette

Varför ska det bli oväder den 8 augusti??!! Måste ha missat något här. Det får absolut inte bli oväder den 8:e för då är vi i Göteborg ... och den 9 aug ska vi ha en superhärlig sommarkväll tillsammans med Madonna.

• Lapinette

muggles - är benägen att hålla med. Så jävla orättvist! Jag kommer troligen att bli den enda här inne på tråden som inte plussar ... och på FL är det bara jag och en tjej till av alla oss som gjort IVF som inte lyckats än. Den andra tjejen har just nu ett uppehåll då hennes förhållande höll på att gå åt skogen. Nu försöker de ägna tid åt att hitta tillbaka till varandra. Jag är inte beredd att offra min man för ett barns skull.

• fru AM

Lappis: har faktiskt inte vart på tynningö än. men vi har hyrt hus där en vecka fr o m lördag. nu har vi gäster hela söndagen så det blir fullt hus annars hade ni varit hjärtligt välkomna ju!

Om havsbad vet jag intet - men det finns en fin badsjö enligt uppgift.

Ska se om jag kan hitta ngt

www.tynningo.se

• muggles

Lappis: jag är helt och hållet inne på din linje. För mig är inte barnet värt mer än förhållandet. Det känns som att det viktigaste för mig hade varit min livskamrat om jag inte hade kunnat få barn - att få barn utan en man vid sin sida hade inte varit aktuellt för min del. Visst, det hade varit en stor sorg att inte få egna barn men då har jag gjort precis som du/ni - levt livet och adopterat. Hellre än att jaga plus och förstöra förhållandet på kuppen. Nu verkar ju inte ert förhållande direkt i farozonen som tur är!

Det gör inget om det blir oväder den 8:e - det var väl inte här i Götet du hade bokat va BS?

• Lapinette

Ahhhh... har ni hyrt hus där. Åhh, vad härligt det låter! Själva får vi låna min brorsas hus fast då ute på mälaröarna i en vecka, när de är i Grekland.

Svar på tråden Livets stora och små frågor