• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Säg inte glass! Jag har lovat mig själv att varken äta glass, godis eller bakverk fram till min födelsedag (om jag ens börjar då).

• Lapinette

AM - jag hoppas för din skull att du fyller år i nästa vecka!!!! Själv har jag bokat in mig på SATS varannan dag och tänker ägna de två veckorna innan Kalifornien att komma i en jäkla bra form.

• fru AM

OM TVÅ VECKOR!!! Jag är så sugen på glass och mördegskakor att svimmar

• fru AM

Lappis: vilken fantastisk resa ni kommer ha i USA! Och snart! Är avis!

• BrudSommar2006

Koko, japp, Bruden som visste för lite blir det, ruskväder eller inte!

Lapinette, det var då en himla tur att det är Göteborg ni ska till och nu ger jag er andra som tänkt hålla er kvar i Stockholm en chans att ändra planerna fram tills dess!

Jag är också riktigt avis på USA-resan för det är en sådan resa som verkade så himla rolig att ha gjort men som jag aldrig skulle kommit på att göra själv.

• Lapinette

AM - känns så jäkla skönt att vi ska åka iväg på den där resan! Att solen skiner och man har en underbar sommar framför sig ... utan illamående och annat. Visst hade det varit det ultimata men det är ta mig f'n så mycket enklare att ta ett minus på sommaren. Trodde faktiskt jag skulle bryta ihop totalt men än har det inte kommit. Varken ihopbrytningen eller tanten.

• Lapinette

BS - varför skulle ni inte kunna göra resan? Jag menar när barnen blir lite äldre.

• BrudSommar2006

Åååh, glass, kanske ska skaffa på väg hem. Visserligen har vi glasspinnar hemma (rosa sådana, Iris vill bara ha rosa glass) men nja.

Iris var förresten så söt imorse, när vi satt i bilen på väg till dagis så ville hon låna ett par av mina solglasögon som alltid, hon fick ett par och jag tog ett annat på mig, och så sade jag till henne Vilken snygg tjej! Då tittade hon på mig och sade Mamma också snygg tjej!

• BrudSommar2006

Lapinette, jo absolut kan vi göra en sådan resa, det kanske blir av så småningom. Hade nog bara inte kommit på tanken om du inte visat lite bilder och pratat om det.

• fru AM

Lappis: förstår att minus är tungt - men lite mindre tungt på sommaren. Precis: tänk vilka resor ni kan göra utan illamående, flygförbud, trötthetsattacker. Och vilken massa spännande mat och dryck ni kan testa! Och gläds åt att din man och du har varandra! KRAM

VI ska absolut göra Kalifornien också. Om tio år eller så ...

Svar på tråden Livets stora och små frågor