• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta
    Vadå minus, hur fan...? Det kan inte vara sant!!! *kramar om* Fuckfuckfuckfuck! Jag hoppades så jävla innerligt att det skulle funka för er nu! Hur låg temp har du då?

Frejis
    där är du ju!!!!
  • BrudSommar2006

Frejis, jo tack, jag mår väl som vanligt, har lyckats låta bli att kräkas på ett par dagar i alla fall även om det varit nära men min hals behövde vila kände jag, den kändes helt sårig och jag hade så svårt att svälja. Däremot har halsbrännan börjat komma redan innan illamåendet försvunnit, förra gången behövde jag åtminstone inte dras med både och.

Vem var det som frågade om vecka, 11 är jag i nu i alla fall, tiden går så långsamt. Två veckor kvar till KUB-UL, ska bli skönt att få det gjort.

Vi har nog bestämt oss för att åka ner till Öland på lördagen och hem igen på tisdagen, vore skönt att få ett par dagar för oss själva hemma att städa och packa ordentligt inför semestern, kanske gå ut och äta någonting också beroende på hur jag mår. Dessutom kan vi ju montera ur barnstolen och så kan vi sitta fram båda två, det vore ju rena lyxen bara det!

• Lapinette

nenne - den sjönk från att ha legat på 37,1 nästan hela tiden till 36,8 imorse. Den betedde sig likadant förra månaden den dagen jag fick mens. Det konstiga är bara att jag verkligen aldrig har fått mens 17 dagar efter ÄL tidigare och att jag mådde som jag mådde i söndags - tisdags men, men som jag sagt tidigare kroppen är verkligen ett mysterium.

• BrudSommar2006

Frejis, vad tungt att släpa runt på stor bebis i magen, jag vet hur det känns och räknar med samma den här gången.

Usch, den här gången kommer jag inte att slippa undan sådan där glukosbelastning tydligen för det gör man visst på rutin när man tidigare fött en stor bebis, bläh. Tur att det inte är förrän vecka 28 eller vad det var.

• BrudSommar2006

Lapinette, det är verkligen ett mysterium men det kan ju inte vara MF i alla fall då om testet visade minus.

• nennesjuttioåtta

BS
    Hoppas att du snart mår bättre!!! Det där verkar ju inte vara någon höjdare så jag förstår att du inte gillar att vara gravid.

Lappis
    fan om man kunde, frutom lampan i naveln, trycka för ett "systemkvitto" och se vad som hände. Men tempen är väl fortfarande ganska hög för att vara du, men om den gjorde likadant förra gången så... alltså jag blir ju förbannad så jag skakar - VARFÖR kan det bara inte funka????

• Frejis

Lappis - det låter märkligt med alla symptom och kroppen som luras så här. Det borde rimligen finnas en förklaring varför det som händer händer.

Brudsommar - vad vägde Iris när hon föddes? Glukosbelastning, är det någon särskild provtagning?

• _koko_

lappis - Blev helt bedövad när jag läste om ditt test och minus.

frejis - Hej och kram! Var precis på väg att börja jaga dig på mobilen... Skönt att bebisen växer, då gör det ju inget om den kommer lite tidigare, eller?

BS - Jag skulle snarare vilja säga REDAN v11?!!
    Jag blir chockad varje gång jag ser min spegelbild i ett skyltfönster - Är det verkligen jag med den där magen???

Nu har jag löst mysteriet med varför jag var så öppen på FB - Jag är ju med i nätverket "Sweden", vilket har över en miljon medlemmar, och jag hade valt att visa allt för "mina nätverk och vänner"... Smart!
    Jag har inget behov av att vara hemlig, men tycker det räcker med att mina vänner (och möjligen deras vänner) kan se mina bilder och det jag skriver.
    Nu ska jag snoka på snaily.

snorkis - Shimmy Hobo var det... Har en liknande väska av ett billigare märke som jag kommer ha tills jag dör (eller möjligen slitit ut den), älskar modellen.

• _koko_

lappis - Förlåt att mitt inlägg fortsätter så glatt efter kommentaren till dig. Hade skrivit allt annat redan när jag uppdaterade och såg ditt minus och ville då få det först i inlägget. Ser nu att det ser väldigt skevt och dumt ut.

• Frejis

Heej Koko! - vi får väl stämma träff på Danderyds sjukhus i slutet av augusti alt början av september

Nu ska jag ta en minipromenad på stan tillsammans med min mamma medan skräcködlan myomet tillåter det. Kram till alla

Svar på tråden Livets stora och små frågor