• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

åååh snälla säg att det här är en riktigt bra dag!!!

• muggles

Piggelin: min kompis i Stockholm är med på LinkedIn och bjöd in mig men jag sket i det. Orkar inte hålla på med allt. Och med min specialitet lär jag ändå inte få jobb den vägen eftersom jag är så smal. Dessutom vill jag inte ha ngt annat jobb

Jag är inte ett dugg paranoid och har en öppen profil på facebook (har jag för mig). Däremot kan bara mina vänner se mina foton och jag tänker mig noga för vilka bilder jag lägger upp (inga badbilder på Moa tex). Men jag har inget emot att folk tittar på det som finns där.

• muggles

Men ska det testas idag då?! Var det inte imorgon? El blir det redan ikväll?

• nennesjuttioåtta

jaaa, ust det. det var nog test i morgon? Åååh jag är så ivrig...

Jag som är en kålrot trodde först piggis stavat fel, sen att det var något holländskt ord, med L istället för i: LINKEDLN. Svårt att uttala och vad fan menas?! Men sen trillade poletten ner.

Ååååh fick ett jättefint beröm i morse av en kund som är rätt stel annars så idag blir det åtminstone jobbmässigt en bra dag.

• Piggelin1

Hej Muggles! Laddad för helgen?!
    Vad gött det ska bli med bubbel irmogon kväll!!

• nennesjuttioåtta

Hey Liten, vi ska till samma place fast på lördagen förflytta oss någon mil västerut för lite fred och kärlek.

• snaily

Härligt Nenne, bra början på denna dag om inte annat!
    Åååå jag vill oxå på peace & love, min jobbarkompis ska dit, vinka till henne om du ser henne!

muggles skrev 2009-06-25 08:11:00 följande:
    Men jag har inget emot att folk tittar på det som finns där.
    Vilken tur för mig

Vilka sjukt tidiga morgonvanor man får med en sån här liten korv i huset!
  • muggles

Vi misstänker att Moa har fått höstblåsor - ngn här vars barn har haft det?

Svar på tråden Livets stora och små frågor