• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

BS - Ååååh, Iris!

AM - Ja, jag har ju redan gjort klart vad du ska få i present, dvs du behöver inte baka några mördegskakor.

muggles - Jag åt en piggelin igårkväll, väldigt gott!

Nä, nu tänker jag nog packa ihop, det blir ju ändå inget gjort här...

• Ore

Har också Kalifornien i tidsplaneringen om sisådär 10 år Dvs när barn är tillräckligt stora för att förstå att det är värt att sitta i bilen ett tag utan att fråga en gång i kvarten "är vi framme snart". Mina fördomar?

BS: Så sött vad Iris sa Sådana stunder måste lätt vara värt trots och annat krångel...

Hmm, ingen tant än hos lappis...? Säger inget, bara hoppas litet, litet, litet. Men tycker ändå att du är värd skumpa ikväll!!!

AM: Strongt gjort att låta bli alla sötsaker.

Blev också väldigt sugen på glass nu...

• muggles

Jag tror det får bli färska räkor och vitt vin på balkongen ikväll!

• Mrs  B

Skickar en stor kram till Lappis!!!!
    Men om nu inte tanten har kommit så är det inte helt kört eller????? *hoppas*

Kämpar förgäves med min vikt just nu men det vill sig inte, så jag funderar på att köra "halvt som halvt" med maten nu under sommaren. Glass är min last.....
    Trist men sant!

Gick upp 1 kg förra veckan (bla midsommar), attans för alkohol och grillat. *mutter*
    Men gott är det!

• fru AM

Om tio år så kanske Livias hysteriska åksjuka växt bort ... så man kan i alla fall närma sig en bil utan att ha spypåse i beredskap. Usch - jag fasar till och med inför timmesturen till Tynningö på lördag ...

• Lapinette

Jobbigt med åksjuka. Jag var likadan när jag var liten och blir fortfarande väldigt lätt åksjuk.

• Mrs  B

Jag blir bara åksjuk om jag åker buss eller karuseller...

• Ore

Jag blir mest åksjuk på båtar, och ibland på flygplan (lyckades pinsamt nog spy i slutet av flygresan mellan Arlanda och Helsingfors alldeles nyligen, satt mellan två andra också så SVÅRT att gömma sig - tur att det finns spypåsar). Blev vääääldigt guppigt på väg in till landning. Skyller på graviditeten också

Tydligen ska åksjuka "förvärras" om man har väldigt bra balanssinne... Brukar trösta mig med det.

• Ore

Ego: Står på min Bubbleroomsida att kläderna jag beställde i måndag har levererats (jaja, de är väl på väg - trevligt) men bara "447" kr - dvs allt utom klänningen som var huvudgrejen med beställningen??? Nu är det inte jättepanik, ska inte ha klänningen än på två veckor, men borde de inte skickat något mail om att leveransen delas i två, eller liknande? Har ingen som helst lust att jaga klänning dagen innan bröllopet, direkt.

• Lapinette

Ore - jag spydde på planet ned till Kapstaden och fick då tre säten helt för mig själv .

Svar på tråden Livets stora och små frågor