• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

Page - japp, samt sätta upp illrosa flamingos i plast i hela trädgården, gärna sådana som kan laddas upp av soljuset och lysa stämningsfulllt på kvällen (undrar om det finns sådana att köpa?)

• Page

Oj, är det sant? Är jag först här i dag?

God morgon!

• muggles

Page: god morgon! Ölträd!!! Men blev de inte varma då?!

Jag har fått min första spotting - är det ngt fel på min cykel då? Jag hade ju böj i söndags så ÄL i måndags kanske?

• Fru E

God Morgon!

Jobbar bara halvdag idag för i eftermiddag är det "avslutning" med kollegorna hemma hos en kollega innan vi alla går på semester, trevligt värre

Kan säga att det är ett rent konststycke att baxa tre små målade trästolar (presenter till kollegornas småttingar) och en stor ryggsäck på tåget och sen till kontoret, pust!

Annars känner jag mig lika ogravid som alltid (inte för att jag borde känna något).....

Nenne-tack för ditt fina paket tog den sista imorse så de kom perfekt! Och tro mig jag kniiiiiiiper!!

Kängu-grattis än en gång!!!! Har ni kommit iordning lite eller det är fortfarande lite kaosartat??

Page-men det är så gott att ta en drink/öl/vin på kvällen när det är sommar!

• Fru E

Mugglan-men du fick utslag på stickan?
    Jag hade spottings strax efter ÄL den månaden som jag tog det andra blodprovet och det visade att jag hade haft en riktig ÄL så tydligen kan man få spottings utan att det är fel alltid...

• Page

Nidblödning Mugglan?

Inte så farligt varma, trädet skuggar en hel del, och så får man vara rätt snabb.

• Fru E

Page-ni får sätta öklkylare på flaskorna/burkarna jöööööö

Svar på tråden Livets stora och små frågor