• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

EA: jadå jag hade utslag i söndags så ÄL förmodligen i måndags. Och tidigare har spottingsen kommit typ en vecka efter ÄL men nu är det ju bara 4-5 dgr.

Page: nej knappast nidblödning - det är för tidigt.

Usch, nu blev jag deppig igen. Jag som har lyckats hålla humöret uppe...

• Fru E

Mugglan-lite rosenrot kanske eller bidrottninggele????

• Fru E

Om det är Pergon eller progget som gjort det vet jag inte men jag har iiiiiiiiiiiiinnnggga spottings denna månaden!! Så jädra skönt att kunna välja och vraka i sitt trosförråd

• muggles

EA: vetifasen om jag tror på de där grejerna Jag får väl börja med akupunktur jag med men hittills verkar det ju inte ha hjälpt ngn här... Ok, jag får försöka tänka att det inte behöver vara ngt fel. Jag får väl ta och boka en tid efter sommarsemestern och "kolla muffen" som vårt blonda yrväder skulle sagt.

Nä nu ska humöret upp! Det är snart helg.... å....å....å

FREEEEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

• muggles

Alltså är skeptisk till RR el bidrottninggele - Pergo/prog tror jag sårklart funkar.

• Fru E

Mugglan-jag tror absolut att akun funkar!!!!!

• Fru E

De andra är jag lite skeptiskt till med men akupunkturen är bra för hela kroppen och inte bara barnproduktionen

• muggles

Ska vi fika? Jag är kaffesugen men det finns ingen att fika med, antingen jobbar de hemma idag el så är de på möte. Trist!

• Lapinette

Jag röstar också för akup även om jag inte har blivit gravid så blev jag ju lite halvgravid vid min sista IVF. Vet flera som fått ordning på sina halvtokiga cyklar och spottings etc.

Annars så har nu svärmor åkt. Vi skjutsade henne till Skavsta igår kväll och både jag och maken sitter hemma och jobbar idag. Tänkte ta med lite papper och korrekturläsa på balkongen .

Vickan ? det blir nog inga fler avstamp ? åtminstone inte i IVF-karusellen. Det känns så hopplöst. Om det inte tagit sig på 3 IVF och 2 FET så har jag svårt att motivera mig och tro att det kommer att funka.

Snaily ? korven låter helt bedårande. Min väninnas ena hund har fått hundvalpar och finns nu till salu. Jag smälter när jag ser små söta valpar men maken säger benhårt nej. Han är förståndig för det är ju sant ? vi bor i lägenhet i stan och reser mycket. Inte rätt för den stackars hunden.

Övrigt - ingen tant än men jag säger som igår, hon lär nog komma under dagen. Idag är det 28+7 dagar och ÄL+4. Helt jäkla knasigt!

• MSW

God morgon!!

FREEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAG!!!!!

Lappis: Har tanten visat sitt fula tryne än?

Idag ska vi på marknad! Ska bli mysigt i det fina vädret!

Svar på tråden Livets stora och små frågor